تاکید آمریکا بر لغو مرحله‌ای تحریم‌ها

پس از سخنان روز گذشته آیت الله خامنه‌ای درباره ضرورت لغو همه تحریم‌ها همزمان با امضای توافق‌نامه نهایی، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر مرحله‌ای بودن لغو تحریم‌ها تاکید کرد. آمریکا می‌گوید این بخشی از تفاهم لوزان است.

980BD24A-7A8D-41C7-864D-6A86C94A225F_w640_r1_s

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به این که آمریکا قصد ندارد به تمام نظرات عمومی مقام‌های ایرانی پاسخ دهد بر لغو مرحله‌به‌مرحله تحریم‌ها بر اساس تفاهم لوزان تاکید کرد.

آن طور که در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا آمده است، جف رتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به سوال خبرنگاران بار دیگر گفت که تحریم‌های وضع شده علیه ایران «به شکلی فازبندی شده» لغو خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین توضیح داد که این لغو تحریم‌ها پس از آن انجام خواهد شد که ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای به تعهدات خود عمل کند.

رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار روز گذشته خود با مداحان گفت: «اگر لغو تحریم‌ها قرار است منوط به یک فرایند بشود، پس برای چه مذاکره کردیم اصلا؟» او افزود: چنان‌چه مذاکرات هسته‌ای به امضای یک موافقت‌نامه نهایی برسد “بایستی تحریم‌ها در‌‌همان روز توافق به ‌طور کامل لغو بشود”.

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانش گفت:  «اينكه حالا به بنده و ديگران تبريك مى‌گويند بى‌معناست، آنچه تا كنون انجام شده هيچ چيز را تضمين نمى‌كند، توافق نكردن شرف دارد به توافقى كه منافع و عزت ملت از بين برود».

گفتنی است محمدجواد ظریف و حسن روحانی پس از پایان مذاکرات لوزان، لغو تمام تحریم‌ها بلافاصله پس از امضای توافقنامه نهایی در تیرماه را به عنوان یکی از توافقات صورت گرفته در لوزان ‌مطرح کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *