ادامه روند ایران‌ستیزی عربستان؛ اینبار روزنامه الریاض

روزنامه الریاض چاپ عربستان سعودی امروز کاریکاتوری را منتشر کرد که در آن به ایرانیان توهین کرده است. به نظر می‌رسد این کاریکاتور پیرو تعرض دو مامور فرودگاه جده به دو نوجوان پسر رخ داده است.

11147110_800981516657061_7335257912277277894_n

بر اساس گزارش‌ها دو نوجوان ایرانی در اوایل فروردین ماه جاری در حالی که از سفر حج بازمی گشتند در فرودگاه جده و در ایست بازرسی توسط ماموران فرودگاه از خانواده‌های خود جدا و به اتاقی هدایت شده و در آنجا مورد تعرض ماموران واقع شدند. پس از آنکه نوجوانان مساله را با خانواده‌های خود در میان گذاشتند، کاروان ایرانیان از سوار شدن به هواپیما خودداری کرده و از مقامات فرودگاه مسولان کاروان خواستار پیگیری قانونی ماجرا شدند.
انتشار این خبر در رسانه‌های ایران در کنار مواضع ضد ایرانی آل‌سعود در هفته‌های گذشته خشم مردم ایران را به همراه داشت. جمع کثیری از هموطنان هفته گذشته با تجمع مقابل سفارت عربستان در تهران نسبت به عملکرد ماموران فرودگاه جده و همچینین مواضع عربستان نسبت به ایرنیان اعتراض کردند.
گفتنی است مقامات دولتی ایران نیز با گذشت چند روز از اعتراضات مردمی و در حالی که عربستان از صدور ویزای حج در چند مورد خودداری کرده بود، سفر حج عمره را به حالت تعلیق درآوردند. حال به نظر می‌رسد ضرر و زیان مالی ناشی از تعلیق حج از سوی ایران در کنار روح ایرنی ستیزی آل‌سعود واکنش‌هایی چون انتشار این کاریکاتور را از سوی برخی مردم عربستان به همراه داشته است.

1 دیدگاه برای «ادامه روند ایران‌ستیزی عربستان؛ اینبار روزنامه الریاض»

  • آوریل 15, 2015 در t 12:07 ق.ظ
    Permalink

    ﺩﺭ ﻣﻦ ﮔﺮﮔﯽ ﺍﺳﺖ …
    ﺧﺴﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﺒﺮﺩ ﻫﺎﯼ ﭘﯽ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ …
    ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﻏﺎﺭ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﺯﺧﻢ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﻣﯽ ﻟﯿﺴﺪ …
    ﻭﺍﯼ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ …
    ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﻏﺎﺭ ﻧﺸﯿﻦ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *