احمد توکلی: صندوق توسعه نیز در شُرف خالی شدن است

احمد توکلی٬ نماینده مجلس گفته صندوق ذخیره ارزی خالی شده٬ صندوق توسعه نیز رو به خالی شدن است و با لغو همه تحریم‌ها نیز «معجزه‌ای» رخ نداده و مشکلات اقتصادی ایران حل نخواهد شد.

IMG15254476

آقای توکلی گفته صندوق ذخیره ارزی در دوره واگذاری قدرت به دولت یازدهم خالی شد و امروز‌‌ همان اتفاق برای صندوق توسعه در شرف وقوع است.

این نماینده مجلس افزوده دولت حسن روحانی به طور مکرر از صندوق توسعه پول برداشته که بخشی از این برداشت‌ها با همراهی مجلس بوده است.

به گفته این نماینده مجلس تحریم ها فلج کننده نبوده و در صورت لغو همه‌جانبه تحریم‌ها نیز مشکلات اقتصادی ایران با وجود «فساد سیستماتیک» حل نخواهد شد.

وی همچنین بودجه‌ریزی ناصحیح را منشا توزیع نامتعادل ثروت برشمرد و ادامه داد: فساد سیستمی هم یکی دیگر از مشکلات ماست که ربطی به رابطه با خارج ندارد و ما خودمان باید با این مساله بدون رودبایستی با فساد مبارزه کنیم و با شناسایی راه‌ها و روش‌های فسادخیز با این مقوله برخورد کنیم.

وی با اشاره به تأثیر فردگرایی، اشرافیت و مدیریت وابستگان به جای شایستگان، بر تضعیف اقتصاد تاکید کرد: آسیب انتصاب وابستگان، خود را در افزایش شاخص فساد و کاهش بهره‌وری نشان می‌دهد که طبق محاسبه چندین سال، پیش سازمان شفافیت بین‌المللی، هزینه یک سال فساد در ایران ۳۴ میلیارد دلار برآورد شده است که ۳۱ میلیارد دلار آن مربوط به کاهش بهره وری و ۳ میلیارد دلار آن مربوط به فرار سرمایه می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *