هشدار نسبت به تعطیلی معادن گلگهر و چادرملو

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از کسانی که تاکید دارند چادرملو و گل گهر به هر قیمتی باید بدهی هایشان را به دولت بپردازند، گفت: این افراد می خواهند با ایجاد بحران برای این دو معدن، باعث تعطیلی معدن و بیکاری دهها هزار نفر در شرایط تحریم شوند.

image_news_19040

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با یادآوری اینکه یک بخش از تحریم ها متوجه تولید و صنعت کشور است، گفت: با اتفاقاتی که در عرصه معدن و معدن داری رخ می دهد، به نظر می رسد که برخی مسوولان با سوء تدبیر یا سوءمدیریت به سمت تعطیل کردن بخش های مختلف معدنی کشور حرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی سنگ آهن کاهش پیدا کرده است، گفت: دراین شرایط صادرات سنگ آهن برای معدن داران ما مقرون به صرفه نیست در نتیجه باید به سمت فراوری سنگ آهن حرکت کنیم و در این عرصه هر کدام از معادن که به این سمت حرکت کرده اند باید قدرشان را بدانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت معادن چادرملو و گل گهر، گفت: این دو معدن به عنوان شاخص ترین بخشهای معدنی کشورمان باید مورد توجه قرار گیرند و به هر شکل ممکن باید نسبت به حفظ آنان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه بارها در مورد بدهی های بهره مالکانه این معادن اعداد وارقام گوناگونی ذکر شده است، اظهارداشت: آنقدر این اعداد و ارقام متفاوت بوده که نمی دانیم قیمت واقعی چقدر است و این مساله را به ذهن متبادر می کند که گویا عده ای با حاشیه سازی به دنبال چالش درست کردن برای چادرملو و گل گهر هستند.

بیاتیان با تاکید بر اینکه بدهی بهره مالکانه این معادن غیر قابل انکار است، گفت: چادرملو و گل گهر دو معدن بزرگ کشور هستند که بی شک در این فضای تحریم پرچمشان بالاست و با سربلندی در عرصه صنعتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط به نوعی باشد که چادر ملو و گل گهر بتوانند ادامه فعالیت بدهند، تصریح کرد: در کدام بخش صنعتی و معدنی چنین اشتغالزایی پایداری وجود دارد که عده ای به دنبال حاشیه سازی برای این معادن هستند.

نماینده بیجار با انتقاد از سوءمدیریت در بخش دولت که نتوانسته از این معادن حمایت کند، گفت: اگر مجلس و دولت به این رفتارهای خود ادامه بدهد و قدر ظرفیت اشتغالزایی و گردش مالی چادر ملو و گل گهر را نداند، باید نگران روزی باشیم که این معادن تعطیل شوند و بر سر خودمان بزنیم که با این تعداد بالای بیکاران چه کار کنیم. بنا بر این باید به این دو معدن کمک کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه کسانی در مورد چادرملو و گل گهر انتقاد می کنند که حتی یک بار نیز برای بازدید به این معادن نرفته اند به حضور مدیران چادرملو و گل گهر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هیات مدیره این دو معدن به کمیسیون امدند و شرایط خودشان و کشور را تشریح کردند و تمامی اعضای کمیسیون صنایع مجلس تاکید  کردند که باید به این دو معدن بزرگ کشور کمک کنیم.

وی با پذیرفتن بدهی دولتی این دو معدن گفت: با توجه به شرایطی که کشور دارد و اهمیتی که چادر ملو و گل گهر دارد، باید دست به دست هم بدهیم تا این معادن سرپا بمانند. اگر نیاز به تسهیلات دارند، باید تخصیص داده شود و اگر مهلت می خواهند باید زمان بدهیم. اینکه این دو معدن را تحت فشار قرار دهیم و تاکید کنیم که بدهی هایشان را ولو به قیمت بحران مالی بدهند، کاری اشتباه و در راستای اهداف دشمنان نظام است که می خواهند بیکاری و بحران در کشور حکم فرما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *