افصلی‌فرد: خرید و فروش رای امری عادی شده است

بحث پول‌های آلوده‌ای که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مخارج تبلیغاتی خود دریافت کرده‌اند همچنان داغ است. آخرین موارد برخورد به این پدیده در ایران اظهارات مصطفی افصلی‌فرد، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با وبسایت تابناک است.

او ضمن بیان اینکه خرید و فروش رأی نمونه عینی دارد، اظهار داشت: «متأسفانه ضعف‌ مسئولان اجرایی در برخورد با تخلفات انتخاباتی، زمینه را برای تضییع حقوق مردم و کسانی که پایبند قانون هستند، فراهم کرده است. یکی از این تخلفات، خرید و فروش آرا یا ‌تطمیع رأی‌دهندگان است که به عناوین گوناگون انجام می‌شود.»

افضلی‌فرد می‌گوید، ‌مسئولان حکومتی تلاش می‌کنند که با سرپوش‌گذاشتن بر این واقعیت جلوی فراگیرشدن آن را بگیرند: «در واقع، این عمل را یک اتفاق معمولی می‌دانند که همواره در همه انتخابات روی می‌دهد.»

مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری و علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه ٢٧ فروردین به این موضوع پرداختند.

زاکانی افشاگری‌ها در این زمینه را یک “برخورد سیاسی زشت” می‌داند و معتقد است که: «دوستان باید مصادیق را عنوان کنند نه اینکه امور را کلی ذکر کرده و افکار عمومی را مخدوش سازند».

به گفته این وکیل مجلس، اراده درستی برای برخورد با مفاسد در ایران شکل نگرفته است. او ضمن اشاره به گفته‌های مشاور حسن روحانی مبنی بر اینکه سال جدید سال افشاگری درباره عده‌ خاصی است ادامه داد: «نباید برخورد سیاسی و غیرمنطقی را با فساد داشت.»

اکبر ترکان اخیرا مدعی شده است: «عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف و بادآورده وارد بازی سیاسی شوند و البته ما هم سکوت نخواهیم کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *