جاسوسی آمریکا از میلیاردها مکالمه تلفنی

تحلیل اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از نرم افزاری پیچیده به منظور تبدیل مکالمات صوتی تلفن همراه به کلمات مکتوب استفاده می کند.

به گزارش فارس به نقل از پرس تی وی، این اسناد ثابت می کند که آژانس امنیت ملی آمریکا می تواند به طور خودکار محتوای مکالمات تلفنی را شناسایی کند و برای این کار متون خامی را تهیه می کند که به راحتی قابل جستجو بوده و می توان آنها را ذخیره کرد.

نرم افزار مذکور که بیش از یک دهه است توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به کار گرفته شده توسط جاسوسان دولتی “گوگل برای صدا” یا Google for Voice نامیده می شود.

این آژانس در سال 2004 برنامه ای با اسم کد RHINEHART ارائه کرد که جستجوی آنی داده های مختلف را امکان پذیر می کرد. این برنامه به محض ورود داده ها می تواند آنها را جستجو کند و به طور خودکار جستجوهای خود در ترافیک اطلاعات ذخیره شده را ادامه می دهد.

برنامه دیگری به نام پردازش بهینه سازی شده ویدیو، متن و صدا یا EViTAP تا سال 2008 همین خدمات جستجوی آنی خودکار را به کارکنان این نهاد جاسوسی ارائه می کرد. البته این برنامه برای کنترل و بررسی آنی برنامه های شبکه های خبری به زبان های عربی، چینی، روسی، اسپانیایی، انگلیسی و فارسی طراحی شده بود.

اطلاعات مربوط به این برنامه های جاسوسی برگرفته از اسنادی است که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در سال گذشته افشا کرد. وی در حال حاضر به عنوان پناهنده سیاسی در روسیه زندگی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *