وزیر دفاع آلمان: پیرامون توافق با ایران فقط یک چارچوب وجود دارد/ آمریکا خواستار لغو تدریجی تحریم‌ها

وزیر دفاع آلمان که به اسرائیل سفر کرده در کنفرانس خبری با نخست وزیر اسرائیل گفت که ایران خواستار لغو یکباره تحریم‌ها است اما آمریکا با لغو تدریجی موافق است.

498660_771

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه اسرائیلی “جروزالم پست”، “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه در کنفرانسی با حضور “ارسولا ون در لین” وزیر دفاع آلمان گفت که تهدید ناشی از جاه طلبی های امپریالیستی و دینی ایران بزرگترین خطر برای منطقه به شمار می‌آید.

نتانیاهو افزود: اسرائیل تلاش ایران برای ایجاد امپراطوری که با بلندپروازی‌های هسته‌ایش همراه شده را به عنوان بزرگترین چالش امنیتی خاورمیانه می‌داند. نخست وزیر اسرائیل اضافه کرد: آنها در حال به پیش بردن کمپین فتح و براندازی در سرتاسر خاورمیانه، یمن و اطراف مرزهای اسرائیل هستند و فاصله زیادی از مرزهای ما در بلندی‌های جولان و غزه ندارند.
همچنین ون در لین در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که وی مذاکراتی فشرده با “موشه یعلون” همتای اسرائیلی خود درباره توافق اولیه با ایران داشته است.

وی افزود: در مورد توافق با ایران هنوز فقط یک چارچوب وجود دارد و این برای ما مهم است که زمانی که جزئیات توافق در حال مذاکره است به دقت به نگرانی‌های اسرائیل و چیزهایی که پیشنهاد می‌دهد گوش فرا دهیم چون هدف از توافق ایجاد شفافیت و کنترل است.

وی افزود: ایران که هرگونه تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی را رد کرده تاکید دارد که به محض امضای توافق تحریم‌ها باید برداشته شود اما آمریکا خواستار لغو تدریجی محدودیت‌ها است که این موضوع تا کنون حل نشده باقی مانده است.

گفتنی است این اظهارات مقامات اسراییل در حالیست که اسراییل دارای بزرگترین زرادخانه اتمی منطقه بود و از سیاست های توسعه طلبانه ای پیروی می کند.

از سوی دیگر معاونین وزیر امور خارجه ایران و تیم کارشناسان هسته‌ای امروز (سه‌شنبه) وارد وین، پایتخت اتریش، شدند و از ساعت 10:30 به‌وقت محلی (13:00 به‌وقت تهران) مذاکرات هسته‌ای برای تداوم نگارش متن “برنامه جامع اقدام مشترک” (برجام) با دیدار بین سید عباس عراقچی و هلگا اشمیت از سر گرفته شد.

این مذاکرات به‌مدت چهار روز ادامه داشته و بخش اعظمی از آن به رایزنی‌های معاونین وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین مذاکرات بین کارشناسان فنی اختصاص خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *