تبلیغ برای استخدام جلاد در عربستان

با بالا رفتن میزان اعدام‌ها، عربستان سعودی برای استخدام هشت جلاد جدید تبلیغ کرده است. این تبلیغ برای استخدام نیروهای اضافه جهت اجرای مجازات‌های مرگ افزایش یافته است که معمولا بریدن سر در ملا عام می‌باشد.

1000

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از گاردین هیچگونه شرایط خاصی برای این شغل که نقش اصلی آن اجرای حکم مرگ است مورد نیاز نیست. این شغل همچنین شامل اجرای حکم قطع عضو درباره افرادی که به مجازات‌های کمتری محکوم شده‌اند نیز می‌شود. این مطلب در درگاه(پورتال) شغل‌های خدمات اجتماعی ذکر شده بود.

گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند که عربستان سعودی در میان پنج کشور اول در جهان است که افراد را محکوم به مرگ می‌کند. بنا به گزارش سازمان عفو بین الملل عربستان در سال ۲۰۱۴ در رده سوم این جدول پس از چین و ایران و پیش از عراق و ایالات متحده قرار گرفت.

مردی که روز یکشنبه سر او را بریدند نفر ۸۵ در سال جاری بود که اعدام وی را تلویزیون رسمی عربستان ضبط کرد. دیدبان حقوق بشر این رقم را با ۸۸ اعدام در سال ۲۰۱۴ مقایسه می‌کند در صورتی که عفو بین الملل می‌گوید سال گذشته حداقل ۹۰ اعدام صورت گرفته است.

بنا به گفته دیدبان حقوق بشر بیشتر اعدامیان اتهامشان قتل بوده است و ۳۸ نفر از آنان به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند. نیمی از این افراد سعودی بودند و بقیه از پاکستان، یمن، اردن، سوریه، هند، اندونزی، چاد، برمه، اریتره، فیلیپین و سودان بودند.

مقامات سعودی نگفته‌اند که چرا آمار اعدام به این سرعت افزایش یافته است ولی برخی دیپلمات‌ها حدس می‌زنند که ممکن است دلیل آن سرکار آمدن قاضیان بیشتر برای رسیدگی به پرونده‌های استینافی می‌باشد.

تحلیل گران سیاسی گفته‌اند که این موضوع ممکن است بازتاب رفتار خشن سیستم قضایی عربستان با آشفتگی داخلی باشد.

در نسخه قابل دریافت فرم استخدامی در وبسایت مذکور این کار زیر مجموعه «کارگذاران دینی» قرار گرفته است و نوشته شده که کمترین میزان حقوق در رده خدمات اجتماعی شامل آن می‌شود.

تعداد ۸۵ اعدام گزارش شده در سال جاری رقابت می‌کند با آمار تمام اعدام‌ها در سال گذشته در عربستان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *