زلزله استان اردبیل خسارتی در پی نداشت

زلزله 5.7 ریشتری که کانون آن شهر قبله (qabala) جمهوری باکو بود، استان اردبیل به ویژه شهرستان های هم مرز با جمهوری باکو را لرزاند.

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از ایرنا، این زلزله ساعت 9 و 13 دقیقه و 38 ثانیه روز جمعه در عمق 10 کیلومتری زمین در داخل مرزهای جمهوری آذربایجان به وقوع پیوسته است.
فرماندار پارس آباد مغان گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، هیچ تلفات جانی بر اثر زمین لرزه صبح امروز در این شهرستان رخ نداده است.
مهدی احمدی افزود: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله، تمام مدیریت بحران و نیروهای امدادی هلال احمر شهرستان به حال آماده باش درآمدند و گروه های ارزیاب و امدادی به مناطق مختلف اعزام شده اند که طبق گزارش های اولیه زمین لرزه باعث ترک خوردگی برخی منازل مسکونی و ساختمان های فرسوده شده است.
وی با بیان اینکه احتمال وقوع پس لرزه وجود دارد از مردم خواست ضمن اجتناب از حضور در مکان های کم دوام و سازه های غیر مقاوم، تدابیر امنیتی را رعایت کنند.
فرماندار پارس آباد مغان افزود: هرچند موردی از تلفات جانی و خسارت شدید مالی این زلزله گزارش نشده، اما نیروهای امدادی و مدیریت بحران منطقه همچنان آماده باش و فعال است.
فرماندار بیله سوار مغان نیز گفت: زمین لرزه صبح امروز در این شهرستان باعث ترک در دیوار برخی ساختمان های قدیمی شده است.
آرام حلیم افزود: تاکنون گزارشی از خسارت های جانی و مالی مهم در این راستا دریافت نشده است.
میرعلی رحیم زاد، سرپرست فرمانداری گرمی مغان نیز گفت: به علت دور بودن کانون وقوع زلزله با این شهرستان خسارتی بر بناها و مکان های این منطقه وارد نشده است.
شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان در شمال استان اردبیل و در جوار جمهوری باکو قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *