کلینتون: از اقدام نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی تردید نمی‌کنم ‎

هیلاری کلینتون، نامزد درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، روز چهارشنبه ۱۸ شهریور در هشداری به جمهوری اسلامی گفت به عنوان رییس جمهوری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در استفاده از اقدام نظامی تردید نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون ضمن اشاره به اینکه شخصا در مذاکرات طولانی مربوط به توافق هسته‌ای با ایران شرکت داشته، این توافق را به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده برای خاورمیانه ستود.

وی با وجود این تاکید کرد که این توافق اقدامی در راستای عادی‌سازی مناسبات با ایران نیست.

وزیر امور سابق خارجه آمریکا در یک مرکز پژوهش‌های استراتژیک در شهر واشینگتن گفت: «باید در نظر داشته باشیم که مسئله ایران برای رییس جمهوری آینده آمریکا یک آزمایش خطیر خواهد بود. ایران می‌خواهد ببیند تا چه اندازه می‌تواند قواعد را به نفع خود تغییر دهد».

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اگر به ریاست جمهوری برسم این تلاش ایران به جایی نخواهد رسید. من با هر گونه تخلف ایران از توافق و تعهداتش به شدت برخورد خواهم کرد».

سخنان هیلاری کلینتون همزمان با آماده شدن کنگره برای بحث در مورد توافق هسته‌ای با ایران عنوان شد. دموکرات‌ها آرای لازم برای جلوگیری از رای‌گیری در مورد توافق را به دست آورده‌اند.

از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۸ شهریور اعلام کرد اطلاعات ارائه شده از سوی ایران در ارتباط با گذشته برنامه هسته‌ایش، «ابهام‌هایی» دارد که تهران باید درباره آن‌ها شفاف‌سازی کند.

به گزارش خبرگزاری‌های فرانسه و آلمان، فردریک دال، سخنگوی آژانس، گفته است: «آژانس روز هشتم سپتامبر پرسش‌هایی درباره ابهام‌های موجود در اطلاعات ارائه شده از سوی ایران در روز ۱۵ اوت ۲۰۱۵ با تهران مطرح کرده است».

آژانس جزئیاتی درباره این ابهام‌ها فاش نکرده است ولی تاکید کرده که «تا پیش از ۱۵ اکتبر، نشست‌های فنی- کار‌شناسی، اقدامات فنی و جلساتی در تهران برنامه‌ریزی خواهد شد تا ابهام‌ها برطرف شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *