اختلاس ۲۲۰ میلیون دلاری در پروژه راه‌آهن ایران و ترکمنستان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیات بیشتری از اختلاس ۲۲۰ میلیون دلاری در پروژه راه‌آهن ایران و ترکمنستان را تشریح کرده است. فرد اختلاس‌گر قبلا در زندان اوین بوده و نهایتا هم دولت ترکمنستان از او خلع ید کرده است.

در تکمیل پرده‌برداری از یک اختلاس بزرگ در پروژه راه‌آهن اترک- برکت، رحیم زارع رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات تازه‌ای از این اختلاس را تشریح کرده است. پروژه ۷۰۰ میلیون دلاری اترک- برکت قرار بود ایران، ترکمنستان و نهایتاَ قزافستان را با ۳۲۵ کیلومتر راه‌آهن، به هم وصل کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با سایت مجلس می‌گوید که در سال ۱۳۸۸ «به دلایل نامعلوم پروژه عظیم ملی و زیربنایی راه آهن مذکور به شرکت پارس انرژی ایران به مالکیت آقای (الف – ر) بدون داشتن کوچک‌ترین تخصص و عدم امکانات لازم و بدون سرمایه اولیه» واگذار می‌شود.»

قبلا اعلام شده بود که این پروژه با ترک شرایط واگذاری پروژه‌ها به الف-ر واگذار شده است.

“الف-ر” ظاهرا نام مدیرعامل شرکت پارس انرژی است که در سایت اینترنتی این شرکت نام کامل او احمد رمضانی ذکر شده است.

زارع الف- ر را متهم می‌کند که در سال‌های دهه هفتاد به دلیل «فعالیت ناسالم اقتصادی و غیرشفاف، فرار از مالیات و رانت خواری، در زندان اوین در حبس بوده و دستگاه‌های ذیربط تمامی اموال بدست آمده او را درایران و نیز درچندین کشور خارجی به نفع بیت‌المال مصادره می‌کنند.»

الف- ر اما در دوران احمدی‌نژاد به ایران بازمی‌گردد و در مقام مجری پروژه‌ راه‌آهن اترک- برکت، «از تمامی منابع مالی و حمایت‌های مقامات دولتی کشور سوءاستفاده کرده و این پروژه عظیم ملی را به علت ناتوانی و با نیت کلاهبرداری از منابع مالی آن به شکل نیمه تمام رها می‌سازند و تا آنجایی که مشخص شده تاکنون بالغ بر بیش از ۲۲۰ میلیون دلار پول دریافت نموده» و متواری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *