بورس کشور دوباره قرمز شد

بورس تهران بعد از ریزش 700 واحدی روز گذشته، امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و با افت 225 واحدی شاخص و افزایش فشار فروش مواجه شد.
به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از ایسنا، روند نزولی بورس تهران در حالی ادامه می‌یابد که در معاملات امروز هم صف‌های فروش در تالار شیشه ای شکل گرفت و روند منفی در کلیت بورس حاکم شد به طوری که شاخص بورس تهرات 225 واحد دیگر افت کرد و به کانال 61 هزار و 328 واحدی رسید.
البته در ابتدای معاملات امروز شاخص بورس تهران ریزش های بیشتری را تجربه کرد و تا کانال 61 هزار و 110 واحد افت کرد اما در پایان زمان معاملات و به مدد عرضه های بلوکی اندکی رشد کرد و تا کانال 61 هزار و 328 واحد بالا رفت.
ادامه روند نزولی بورس تهران و از بین رفتن سرمایه های مردم در حالی به نگرانی جدی در بین بازیگران بازار تبدیل شده است که سیاست‌های دولت در عدم حمایت از بورس و در کنار آن ابهامات جدی صنایع مختلف بورسی و نیز کمبود نقدینگی، اولویت دولت در کنترل تورم و سود بالای بانکی از عوامل گرفتار شدن بورس در بحران رکودی ذکر می شود.عواملی که منجر شده است تا بورس تهران بر خلاف گذشته نسبت به اخبار مثبت سیاسی هیچ گونه واکنشی نشان ندهد.
با این حال در بازار امروز نیز همانند روزها و ماه های گذشته اکثر شرکتهای بورسی گرفتار نزول شدند و شرکتهای انگشت شماری به جمع سبزپوشان پیوستند به طوری که شرکتهای پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، مخابرات، ایران خودرو، بانک ملت، سایپا، توسعه معادن و فلزات، بانک پاسارگاد وکشتیرانی از شرکتهایی بودند که تاثیر منفی در روند بورس گذاشتند.
این در حالی است که در بازار امروز مثبت شدن برخی شرکتها که در نتیجه معاملات بلوکی رخ داد، مانع از تکرار ریزش های شدید شد به طوری که شرکتهای مپنا، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی مبین، صندوق بازنشستگی و ارتباطات سیار از شرکتهایی بودند که مانع از ریزش بیشتر شاخص شدند.
در بازار سومین روز هفته گروه فنی مهندسی از گروه های برتر بازار بودند و شرکتهای قندی نیز همانند روزهای گذشته با افزایش قیمت و رشد تقاضا در بورس یکه تازی کردند. با این حال تمایل به خرید سهم توسط حقوقی ها و تمایل به فروش از سوی حقیقی ها در گروه‌های مختلف تقویت شد به طوری که شرکتهای قند اصفهان، ارتباطات سیار و قند قزوین بیشترین تقضای خرید را به خود اختصاص دادند و فولاد خراسان، حفاری شمال و بهسرام برترین تقاضای خرید را از آن خود کردند.
بورس تهران در شرایطی امروز اندکی از شدت نزول روز گذشته خود کاست که ارزش و حجم معاملات به مدد معاملات بلوکی اندکی رشد کرد به طوری که 622 میلیون سهم به ارزش 174 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 260 هزار میلیارد تومان افت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *