خسارت میلیاردی سیل به ۶ شهر مازندران

سیل به شش شهرستان مازندران خسارت های سنگین وارد و تاسیسات آبرسانی 12 روستای مازندران را مختل کرد.

20120824-mazandaran-flood2

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از تابناک، بارندگی روزهای اخیر مازندران موجب وارد شدن خسارت به مرکز استان و پنج شهرستان دیگر شامل بابل، آمل، نور، سوادکوه شمالی و سوادکوه جنوبی شد.
آب‌گرفتگی معابر با توجه به حجم بارندگی ها موجب بروز اختلال در رفت و آمد مردم شد و بیشترین آب‌گرفتگی مربوط به بخش چهاردانگه ساری، بلده و چمستان نور، لاریجان آمل، بندپی شرقی و بندپی غربی بابل، لفور سوادکوه و دهستان ولوپی سوادکوه‌شمالی بوده است.

با وقوع بارش شدید باران و جاری شدن سیل، تاسیسات آبرسانی 12 روستا در شهرستانهای بهشهر، بابل و نور به میزان یک میلیارد تومان خسارت دید و سیل به تاسیسات آبرسانی روستاهای جوربند، مرزنده و کرسی در شهرستان نور و روستاهای فیروزآباد، پایین گنج‌کلاء، فلکاء و اصطل‌کنار در شهرستان بابل و روستاهای اوارد، پجیم، ذلت، یخکش و رمدان در شهرستان بهشهر با 2هزار 423 مشترک آب شرب و جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر خسارت وارد کرد و موجب قطعی آب شرب اهالی این روستاها شد.

تخریب 6 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، تخریب بهسازی چهار دهنه چشمه و آسیب به 13 باب منهول و 3 باب مخزن ذخیره از دیگر خسارت‌های سیل اخیر است که با تلاش نیروهای امدادی این مشکلات در حال رفع است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این مورد گفته بیشترین خسارت بارندگی اخیر در روستای مرزنده بخش چمستان نور واقع شده به طوری که این روستا علاوه بر آب‌گرفتگی با مشکل گل‌و‌لای مواجه شده که برای نجات مردم از خطر روستا تخلیه شده و در حال حاضر مأ‌موران مشغول به کار هستند.

علی اصغر احمدی با اعلام بازگشایی تمامی مسیرهای ارتباطی استان از جمع بندی میزان خسارت ها و اعلام آن در روزهای آینده خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *