روسیه 900 پایگاه اینترنتی داعشی را بست

دولت روسیه در چارچوب مبارزه با فعالیت حامیان گروه های تروریستی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، 900 پایگاه اینترنتی جذب نیرو برای گروه های تروریستی و اعزام آنان به منطقه خاورمیانه بویژه سوریه و عراق و همچنین دو نشریه مکتوب را مسدود کرد.
images
به گزارش ایرنا، سازمان فدرال نظارت بر رسانه ها و ارتباطات جمعی روسیه در گزارش خود که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، اعلام کرد: تعطیلی سایت ها و وبلاگ های مرتبط با تروریست ها بویژه داعش که در پوشش های خبری و تبلیغاتی برای گسترش فعالیت گروه های تروریستی تلاش می کنند، ادامه خواهد یافت.
این سازمان افزوده است: تروریست های داعشی و حامیان آنان با استفاده از اطلاعیه ها و تبلیغات گردشگری در اینترنت، راه های عبور از مرزها و پیوستن به تروریست ها در سوریه را به کاربران اینترنت آموزش می دهند.
بنا به این گزارش، داعش همچنین با تمرکز بر عضوگیری در پوشش گردشگری در صدد پنهان کردن دامنه عملیات و اهداف خود از کنترل سازمان ها و نهادهای نظارتی است.
در ادامه گزارش آمده است: اعضای داعش از اینترنت برای جمع آوری پول و پشتیبانی از اقدامات خود در عراق و سوریه بهره می گیرند و حتی با فراخوان کمک مالی شماره های تلفن همراه، حساب بانکی و چگونگی پرداخت پول را نیز ذکر کرده اند.
براساس اقدامات سازمان فدرال نظارت بر رسانه ها و ارتباطات جمعی روسیه، اکنون حضور حامیان تروریست ها در اینترنت، پایگاه ها و وبلاگ ها بسیار کاهش یافته است.
«وادیم آن پلونسکی» سخنگوی این سازمان نیز به خبرنگاران اعلام کرده است: شماری از نشریات و رسانه های مکتوب در روسیه نیز بازبینی شده و برخی مانند نشریه «ایستوک» و مجله «دبیک» توقیف شده اند.
براساس گزارش های منتشره، در صفوف داعش که اکنون به لشکر تروریست های چندملیتی از 89کشور از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی تبدیل شده است، بیش از دوهزار شهروند روسیه حضور دارند.
روسیه که با احتمال بازگشت بسیاری از تروریست ها به کشور، تدابیر شدید امنیتی را اجرا کرده، نسبت به خطرات تروریست های بازگشته برای ثبات و امنیت کشورهای آسیای میانه و همچنین جمهوری های قفقاز هشدار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *