پایگاه موشکی داعش نزدیک دمشق نابود شد

وزارت دفاع روسیه روزپنجشنبه اعلام کرد که جنگنده های سوخو 24 1ام، 25 و 34 مسلح به بمب های سنگر شکن در یک عملیات مشترک، مقر اصلی موشک های «اوسا» و آتشباری داعش را در استان دمشق به گونه کامل نابود کردند.
بنا به این گزارش، مجموعه موشکی داعش با برد 40 کیلومتر که در پیشروی های این گروه ازارتش سوریه به غنیمت گرفته شده بود، قبل ازآغاز بمباران های روسیه، به پناهگاه های بتونی زیر زمینی منتقل شده بود، اما دربمباران های پیاپی و دقیق از بین رفت.
براساس نتیجه این عملیات، نابود شدن پایگاه موشکی تروریست ها نزدیک دمشق، توان گروه داعش را برای فشار بر ارتش سوریه کاهش خواهد داد و آن ها را در مقابل عملیات زمینی نظامیان سوری درموضع ضعف قرار می دهد.
پایگاه استتار شده دیگر داعش درمنطقه جنگلی جنوب استان دمشق با هشت خودرو مجهز به سلاح های نیمه سنگین، انبار های سوخت و مهمات در بمباران هوایی نابود شد.
وزارت دفاع روسیه همچنین افزوده است: بمب افکن های سوخو در منطقه « قصیرالورد» استان حلب توانستند مقر فرماندهی داعش را به صورت کامل منهدم کنند.
هواپیماهای جنگی سوخو در منطقه «العطارب» استان ادلب مرکز تولید بمب های کنار جاده ای را هدف موشک ها و بمب ها قرار دادند که پس ازانفجار مواد منجره موجود درآن، این پایگاه نابود شد.
براساس گزارش اعلام شده، پروازهای پهپادهای روسی دراستان حما سبب کشف یک مقر توپخانه ای استتار شده داعش شد که با پرواز جنگنده ها، شش دستگاه توپ سنگین، انبار مهمات وچهار دستگاه خودرو زرهی موجود درآن منهدم شد.
اهداف اصلی بمباران ها درحمله به بیش از500 موضع تروریست ها در17طول روز گذشته مراکز فرماندهی استتار شده، ارتباطات و مخابراتی، اردوگاه های آموزشی، انبارهای سوخت ومهمات به عنوان ستون فقرات گروههای تروریستی است، به گونه ای که بسیاری از تروریست ها به صورت انفرادی و برای فرار از بمباران ها با برجای گذاشتن نفربرها وخودروهای زرهی به علت نبود سوخت، راهی مناطق مرزی ترکیه و اردن می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *