تلاش داعش و النصره برای اتحاد علیه ارتش سوریه

وزارت دفاع روسیه از شنود تماس میان سرکرده‌های داعش با جبهه النصره برای بررسی احتمال یکپارچگی میان این گروه‌ها علیه ارتش سوریه خبر داد.
به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سخنان رهبران داعش با سرکرده‌های جبهه النصره را در مورد امکان یکپارچه شدن نیروهایشان در مقابل ارتش سوریه شنود کرده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که بی سیم سازمان اطلاعات داده‌های مربوط به آغاز مذاکرات میان سرکرده‌های چند گروه از جبهه تروریستی النصره و داعش را درخصوص یکپارچه کردن نیروهایشان برای برخورد با حمله ارتش سوریه دریافت کرده است.
در همین حال، موشک‌اندازهای روسی مراکز نظارت داعش در کوه سیریاتل در حومه ادلب را هدف قرار دادند که پهپادها این موضع داعش را تعیین کرده بودند و همچنین انبار مهمات در جسر الشغور را منهدم کردند.
کوناشنکف تصریح کرد که این مرکز مسئولیت کنترل بمباران در میدان نبرد را برعهده داشت. تمامی جنگنده‌های روسی نیز پس از عملیات به سلامتی به پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه بازگشتند و ظرف 24 ساعت اخیر 46 پرواز داشتند که در جریان آن 83 موضع زیرساختی داعش در حومه ادلب، حلب،‌ دیر الزور، دمشق و حماه هدف قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *