طرح روسیه: انتخابات زودهنگام در سوریه

یک نماینده پارلمان روسیه به نقل از بشار اسد گفت که او آمادگی دارد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در کشورش برگزار کند.

به گزارش عصرایران ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفته است که آمادگی دارد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در کشورش برگزار کند و در آن کاندیدا شود البته به شرطی که ملت سوریه مخالف آن نباشد.
این موضوع را یک عضو پارلمان روسیه به نقل از اسد گفته است.
«الکساندر یوشینکو» نماینده پارلمان روسیه به خبرگزاری فرانسه گفت که بشار اسد آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در سوریه و مشارکت در آن اعلام کرده است.

515728_218

یوشینکو که در قالب یک هیات پارلمانی روسیه به دمشق رفته است پس از دیدار با بشار اسد در دمشق گفت که او آماده برگزاری انتخابات با مشارکت همه نیروهای سیاسی است که خواهان شکوفایی سوریه هستند.
این عضو پارلمان روسیه گفت: بشار اسد قصد مشارکت در انتخابات را دارد اگر ملت سوریه مخالف آن نباشد.
قبل از این سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت بود که کرملین خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی در سوریه است.
به گفته منابع آگاه و رسانه های خارجی هم اکنون طرحی برای حل بحران سوریه مطرح است که براساس آن این کشور شاهد دوره انتقالی خواهد بود و پس از آن انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی خواهد بود.
در دوره انتقالی نیز یک کابینه متشکل از حامیان و مخالفان، بر سر کار خواهد بود و سمت نخست وزیری نیز در اختیار یکی از چهره های مخالفان خواهد بود.
گفته می شود روسیه خواهان معتقد است در انتخابات زودهنگام، بشار اسد نیزمی تواند کاندیدا شود اما آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی معتقدند که بشار اسد باید تضمین دهد که در انتخابات کاندیدا نمی شود و دیگر در قدرت نخواهد ماند.
سوریه از 5 سال قبل تاکنون با بحران بزرگی روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی تبدیل شده است. در حال حاضر بخشی از مخالفان سیاسی و نظامی در حال تلاش برای سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هستند.
بشار اسد در سال 2000 و پس از مرگ پدرش (حافظ اسد) به عنوان تنها کاندیدای رفراندوم ریاست جمهوری معرفی و توانست اکثریت آرای را به دست آورد.
او همچنین بر اساس قانون اساسی جدید نیز در انتخابات سال 2014 شرکت کرد و با کسب 88 درصد آرا، پیروز انتخابات شد تا برای یک دوره 7 ساله دیگر به ریاست جمهوری اش ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *