سوریه، واردات کالا از ترکیه را ممنوع اعلام کرد

در یک اقدام درست سوریه وارادات کالا از ترکیه را ممنوع کرد.
به گزارش فارس، شورای اداری اتاق تجاری دمشق، روز دوشنبه (دیروز) در مصوبه ای واردات هر گونه کالا و تجهیزاتی با منشأ کشور ترکیه را ممنوع اعلام کرد.
به نوشته روزنامه الانباء کویت، در پی صدور دستوری از سوی دولت سوریه، اتاق تجاری دمشق نیز در مصوبه ای واردات هر گونه کالا و تجهیزات و مواد اولیه کارخانه ها که منشأ آن کشور ترکیه باشد را ممنوع اعلام کرد.
با این وجود برخی تجار، کماکان نظر مساعدی نسبت به این مصوبه ندارند و منع واردات از ترکیه را موجب ایجاد مشکلاتی برای کارخانه ها و صنایع می دانند.دولت سوریه در تصمیمی هر گونه واردات مواد اولیه، کالاها و تجهیزات را از ترکیه ممنوع اعلام کرده و وزارت تجارت و اقتصاد را مأمور اجرای این مصوبه کرده است. بنا به این مصوبه، حضور گرووهای ترکیه در هر گونه مناقصه ای نیز ممنوع اعلام شده است.
یکی از بهترین راهها برای ضربه به اقتصاد تروریسم در منطقه ،مهار اقتصاد ترکیه است.ترکیه اقتصاد خود را در مسیر توسعه تروریسم قرار داده و بسیاری ار گروهای تکفیری تحت حمایت مالی آنکارا قرار دارند.یکی از مهم ترین منابع درآمدی داعش فروش نفت به داعش است.صنعت پارچه و پوشاک ترکیه با هجوم به بازار ایران از طریق گمرک یا قاچاق صنعت ایران در این زمینه را با خطر نابودی کامل مواجه کرده و بازار “ساخت و عمران” در ایرن که بازاری وسیع و گسترده است دروازه های خود را به روی کالا و تولید ترکیه بی خردانه گشوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *