هیلاری کلینتون: ایران هنوز چالشی بزرگ برای ما و هم‌پیمانانمان به حساب می‌آید

هیلاری کیلینتون :ایران هنوز چالش بزرگی برای ما و دوستان و دیگر هم پیمانان ما بخصوص اسرائیل و همچنین کشور های حوزه خلیج فارس به حساب می آید.

هیلاری کیلینتون در این سخنرانی خود در جمع هوادارانش در ایالت آیووا گفت:
من معتقدم در حال حاظر ما در موقعیت قوی تری برای شکل دادن به یک ائتلاف بر علیه رفتارهای بد ایران هستیم چرا که ما برنامه هسته ای ایران را مهار کرده ایم . من فکر می کنم کار های بیشتری باید بکنیم و ببینیم که ایرانی ها می خواهند در زمینه حل مساله سوریه کمک کننده باشند یا خیر.

من این راگفته ام که از توافق صورت گرفته حمایت می کنم اما این توافق بر سایر رفتار های بد ایران تاثیری نداشته است . ایران به عنوان یک دولت ، بزرگترین حامی تروریسم در جهان است . در این زمینه داعش و القاعده را هم داریم که کشور محسوب نمی شوند. ایرانی ها به وضوح رژیم ها از جمله یمن را برای مدت هاست بی ثبات کرده اند.

در این زمینه کفتگوهایی به همت وزیر خارجه آمریکا برگزار شده . ما می خواهیم بدانیم که آیا ایرانی ها از سیاست بی ثبات سازی رژیم های خاورمیانه دست برداشته اند یا خیر. خیلی کارهای دیگری هست که می توان انجام داد
این توافقنامه ایران را به یک متحد دوست و بازیگر مسئولیت پذیر با استانداردهای ما تبدیل نکرده است اما من فکر می کنم آنچه ما از طریق این توافقنامه در زمینه برنامه هسته ای ایران بدست آورده ایم خیلی خیلی مهم است .
هیلاری کیلینتون در این سخنرانی گفته است که گفتگوهایی به همت جان کری در مورد اقدامات منطقه ای ایران با طرف ایرانی بعمل آمده است.اگر مقصود کیلینتون نشست وین در مورد سوریه نباشد نشان می دهد که گفتگوهای دیگری نیز بغیر از مساله هسته ای بین مقامات ایرانی و آمریکایی بعمل آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *