وعده عجیب پادشاه عربستان به پاکستان

عربستان که همواره در برابر هرگونه احساس خطر، به توان نظامی پاکستان و مشارکت ارتش قدرتمند این کشور برای دفاع از خاندان سلطنتی چشم امید داشته است، این بار ادعا کرده که از پاکستان در برابر هرگونه تهدید دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان که برای انجام سفر دو روزه به عربستان، سه شنبه هفته جاری وارد ریاض شد، شب گذشته با «ملک سلمان» پادشاه عربستان دیدار کرد.

این نخستین بار است که عربستان مدعی دفاع از پاکستان دربرابر هرگونه تهدید احتمالی علیه این کشور می شود. پیش از این، تمام این گونه حرف های تبلیغاتی، از سوی مقامات پاکستان از جمله مقامات نظامی این کشور در حمایت از عربستان گفته می شد.

به عنوان مثال، چند روز پیش ژنرال راحیل شریف در ایالت پنجاب پاکستان و در مراسم اختتامیه رزمایش مشترک ضدتروریستی نیروهای پاکستان و عربستان، تاکید که ارتش کشورش دربرابر هرگونه تهدید علیه عربستان، پاسخ قاطع خواهد داد.

پادشاه عربستان درحالی از آمادگی کشورش برای دفاع از پاکستان سخن گفته که اکثریت قریب به اتفاق مردم پاکستان معتقدند بسیاری از مشکلات امروز کشورش از جمله افراط گرایی و تروریسم، ناشی از دخالت ها و حمایت های مالی عربستان از گروه های افراطی و تروریست ها است.

پیش از دیدار با ملک سلمان، ژنرال راحیل شریف با ولیعهد، وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح سعودی نیز دیدار کرد و مطابق معمول دیدارهای رایج میان مقامات دو کشور، دو طرف بر تعمیق همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف از جمله همکاری های نظامی و دفاعی تاکید کردند.
فرمانده ارتش پاکستان نیز گفت که کشورش هر لحظه برای دفاع از تمامیت ارضی عربستان به ویژه حرمین شریفین آماده است.

پادشاه عربستان در دیدار ژنرال راحیل شریف گفت که این کشور به دنبال توسعه همیاری طولانی مدت و مشارکت دوجانبه پاکستان در مسیر مبارزه مشترک با تروریسم و تدوین مکانیسم مشترک برای دفع خط افراط گرایی است.

ملک سلمان که تا چندی پیش به دلیل ترس از هرگونه خطر علیه عربستان از سوی یمن، دست به دامن پاکستان و ارتش این کشور شده بود و از پاکستان درخواست نیرو کرده بود، اکنون در اقدامی عجیب، از آمادگی عربستان برای دفاع از تمامیت ارضی پاکستان سخن می گوید.

عربستان اوایل سال جاری رسما از پاکستان خواست تا در جنگ علیه یمن مشارکت کند و به این کشور نیرو اعزام کند اما پاکستان از قبول این خواسته ریاض، خودداری کرد.

ژنرال راحیل شریف اردیبهشت ماه سال جاری نیز به همراه محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، برای گفت و گو درخصوص مساله یمن، به عربستان سفر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *