چین نخستین دریافت کننده اس ۴۰۰ روسیه

روسیه برای نخستین بار حاضر به تحویل اس 400 پیشرفته ترین سامانه موشکی ساخت این کشور، به یک کشوری دیگر شد و بر اساس قرارداد امضا شده، شش مجموعه از این تسلیحات را به چین تحویل می دهد.

به گزارش ایرنا، مقام مسوول در اداره همکاری های فنی-نظامی روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: روسیه 18 ماه دیگر تحویل تسلیحات اس-400 به چین را آغاز خواهد کرد.

بر اساس قرارداد تسلیحاتی روسیه و چین، مسکو شش مجموعه تسلیحات اس 400 به ارزش سه میلیارد دلار به پکن تحویل می دهد.

مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

مسکو تا کنون این تسلیحات پیشرفته را به هیچ کشوری نفروخته است و صنایع نظامی روسیه مجموعه های اس 400 را برای نیازهای ارتش خود می سازند و اخیرا اعلام کرده که موشک هایی برای سامانه اس 400 ساخته که دو برابر موشک های قبلی آن برد دارد. این سامانه های های موشکی دارای رادار قوی است که قادر به شناسایی هر نوع شی پرنده تا شعاع 600 کیلومتری می باشد.

«آناتولی ایسایکین» رئیس شرکت دولتی تسلیحاتی «روس آبارون اکسپورت» بتازگی از فروش تسلیحات پدافند موشکی روسی اس 400 به چین خبر داده و گفت: چین نخستین کشوری است که تسلیحات اس 400 از روسیه خریداری می کند و این امر نشانگر سطح راهبردی روابط روسیه و چین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *