داوود اوغلو با ژست اسلامی و ادعای پان‌ترکیستی

داوود اوغلو وی در فرودگاه اسن بوغای آنکارا قبل از سفر به باکو، ضمن شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: «در ترکیه یک سنت سیاسی وجود دارد. به این ترتیب که پس از تشکیل حکومت جدید نخستین سفر به جمهوری ترک قبرس شمالی صورت می‌گیرد و دومین سفر نیز به جمهوری آذربایجان انجام می‌شود.»

وی با بیان اینکه هر مسئله آذربایجان برای ترکیه به‌‌ میزان مسئله ترکیه مهم و عزیز است، افزود: «موضع ما در قبال اراضی اشغالی آذربایجان بخصوص منطقه قره باغ صریح و روشن است. ترکیه در چارچوب قوانین بین المللی و در روند آزاد سازی تمامی اراضی اشغالی آذربایجان در کنار آذربایجان خواهد بود.»

داوود اوغلو گفت: علاوه بر اینکه ترکیه و آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند بلکه این دو کشور به مانند یک ملت با دو دولت محسوب می‌شوند».
اظهارات داود اوغلو کاملا در درون اهداف پان ترکیستی قابل فهم است. مردم آران با ترکیه به معنای ملت ترک حکم یک ملت با دو دولت را ندارند، آران بخشی از ایران است و نسبتی با انیران ندارد.
دوم اینکه تاکید بر آزاد سازی تمام یاراضی اشغالی بویژه قره باغ چه معنای دقیق و درستی دارد؟ مگر بغیر از مناطق قره باغ باکو با کشور دیگری درگیری و اختلاف مرزی دارد؟
اهالی آران تنها با ملت ایران حکم یک ملت با دو دولت را دارند و باکو و آران و شروان و شکی و… همه جگر گوشه‌های ایرانزمین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *