روسیه از ترفند گروه‌های تروریستی در تغییر نام خبر داد

به گزارش العالم «ماریا زاخارووا» در کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد که گروه‌های مسلح تروریست تلاش دارند با کشتار شهروندانِ بی گناه سوریه، آتش بسِ برقرار شده در این کشور را بشکنند.
وی افزود: جبهه النصره، سعی می‌کند گروه‌های مخالف را که به آتش بس پایبند شده‌اند، به نقض آن تحریک کند.
زاخارووا سپس از ترفندِ جدیدی پرده برداشت که هدفِ آن، تغییرِ نامِ گروه‌های مسلح تروریستی به منظورِ فراهم کردن امکان حمایت کشورهای خارجی از آن‌هاست. بر این اساس، قرار است همه گروه‌های مخالف دولت که در حلب حضور دارند، در چارچوب گروهی تحت عنوان «جبهه شمالی» یا «ارتش شمالی» متحد شوند.
سخنگوی وزارت خارجهٔ روسیه تاکید کرد که این گروه، قرار است هدف خود را مبارزه با داعش در محور «ماری – جرابلس» اعلام کند و عناصر گروه‌های «احرار الشام»، «فیلق الشام»، «جیش الشام» و جنبش «نورالدین الزنکی» را در برگیرد و پیش بینی می‌شود که نیروی هوایی آمریکا و نیروی توپخانه ترکیه، از این گروه حمایت و پشتیبانی کند.
زاخارووا در ادامه فاش کرد که هدف از تشکیل این گروه، ایجاد منطقهٔ حائل امنیتی در مرزهای ترکیه و سوریه است که کنترل آن در دست کشورهای خارجی و گروه‌های مسلح مذکور است و دولت سوریه یا یگان‌های حمایت از کردها، کنترلی بر آن ندارد.
سخنگوی وزارت خارجهٔ روسیه همچنین اعلام کرد که عملیات گسترده‌ای برای انتقال عناصر مسلح «ارتش شمالی» و سلاح‌هایشان از طریق اراضی ترکیه و گذرگاه مرزی باب الحوار در دستور کار قرار گرفته است و این نیروها، به بهانه بیرون راندنِ جبهه النصره از ادلب به اراضی سوریه فرستاده می‌شوند.
ماریا زاخارووا هشدار داد که ممکن است عناصر مسلح جبهه النصره، عناصر ارتش شمالی را در برگیرند تا بتوانند نیروهای ارتش سوریه را در اطراف حلب، تحت فشار بیشتری قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *