جنگ روانى آل سعود عليه ايران

تلاش رسانه های سعودی برای مقصر نشان دادن ایران در انفجارهای مدینه، تازه ترين جنگ روانى عربستان عليه ايران است.
تحلیلگران عربستان سعودی مدعی هستند که انفجارهای تروریستی عربستان و به ویژه مدینه بر عملی کردن طرح های ایران توسط داعش در کشورهای عربی دلالت دارد.
تحلیلگران سعودی به شبکه دولتی «الاخباریه» عربستان گفتند ایران اخیرا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را تهدید کرده بود و انفجارها در عربستان نشان داد که داعش در خدمت طرح های ایران است.

این تحلیلگران مدعی هستند انفجارها در عربستان مدتی بعد از تهدید ایران صورت گرفته اند و این مسئله نشان می دهد که ایران پشت این انفجارهاست.

سعودی ها این ادعاى مضحک را دلیل قانع کننده ای برای دست داشتن ایران در این انفجارها می دانند.

عربستان بارها ایران را عامل بی عرضگی دستگاه اطلاعاتی خود و عاجز شدن نیروهای امنیتی این کشور در مقابله با داعش می دانند.

شبکه وهابی «کلمه»هم اعلام كرد : پخش مستند «عمق ناكامى» در رسانه ملى ايران، ساعاتى قبل از انفجار مدينه، نشان مى دهد ايران در این انفجار دست داشته و اين مستند را به نشانه تبرئه خود، زودتر پخش کرده است !!

از سوى ديگر، روزنامه هاى سعودى با چاپ كاريكاتورى به مخاطبان شان اينگونه القا كردند كه داعش هدفش عربستان است و با ايران و اسرائيل كارى ندارد، جالب اينكه در اين كاريكاتور، ايران و اسرائيل در يك جهت و يك راه نمايش داده شده اند .

در اين حال برخی کارشناسان انفجارهای تروریستی مدینه و قطیف را کار دستگاه اطلاعاتی عربستان دانسته اند. علی السعدی، کارشناس مسائل سیاسی به العالم گفت: اسرائيل هم در آغاز تشکیل رژیمش یک هتل و یک کشتی حامل مهاجران یهودی را منفجر کرد تا به جهان پیام دهد که «ما قربانی تروریسم هستیم»! اكنون عربستان هم همین ترفند را یاد گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *