۲۰ هزار واحد صنعتی در دولت روحانی تعطیل شد/ کاهش تورم به قیمت افزایش رکود تمام شد

جهان صنعت نوشت: امیررضا واعظی‌آشتیانی، مدیرعامل سابق شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به این سوال که در مورد آینده اقدامات وزیر صنعت به عنوان قائم‌مقام ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌های تهران و مرکزی، در دوران باقیمانده از دولت یازدهم ابراز بدبینی کرد و گفت: اگر بنا بود کاری صورت گیرد در این 5/3 سال که این دولت سر کار بود انجام می‌شد.

مدیرعامل سابق شهرک‌های صنعتی پایین آوردن تورم را به قیمت افزایش رکود اشتباه دانست و گفت: دولت به بهانه پایین آوردن تورم، صنعت را به سمت رکود کشاند. در این میان سرمایه‌های بسیاری از افراد در بخش تولید از بین رفت. حال سوال این است که چه کسی پاسخگوی افرادی است که سرمایه‌هایشان در بخش تولید ضایع شده است؟

وی این شرایط را زیبنده اقتصاد کشور ندانست و گفت: برای آنکه تورم را از 40 به 10 درصد کاهش دهند رکود را بر بازار تولید حاکم کردند که این امر به هیچ وجه زیبنده اقتصاد و صنعت کشورمان نیست.

مدیرعامل سابق شهرک‌های صنعتی در ادامه سخنانش به تناقض‌گویی در میان دست‌اندرکاران وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: از سویی معاون اول رییس‌جمهور در سخنانش اشاره کرد که شرایط تولید خوب است و از سیاه‌نمایی برخی انتقاد کرد. از سوی دیگر خود وزیر صنایع اعلام کرد 7000 واحد صنعتی تعطیل‌اند و معاون وزیر صنایع نیز این رقم را 8000 واحد اعلام کرد.

واعظی‌آشتیانی آمار واحد‌های صنعتی تعطیل شده که توسط NGO‌ها اعلام شده است را 20 هزار خواند و گفت: با وجود چنین اعداد و ارقامی که خود وزارت صنعت اعلام می‌کند، دیگر جایگاهی برای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.این کارشناس صنعت با اشاره به قول و قرارهای وزارت صنعت برای رونق‌بخشی صنعت ادامه داد: مقرر بود مبلغ قابل توجهی تسهیلات به صنعت کشور تزریق شود اما در این مورد هیچ گزارش جامعی وجود ندارد و تکلیف مشخص نیست. آیا واقعا این پول به صنعت کشور تزریق شده و سوال مهم‌تر اگر پول وارد صنعت شده است چه تاثیر و پیامد‌هایی داشته است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *