بزرگداشت ابراهیم یزدی، دفن مخفیانه محسن پزشکپور

مراسم بزرگداشت ابراهیم یزدی در تهران برگزار شد. عکسی از علی عمویی عضو قدیمی حزب توده در کنار محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه و نیز عکسی از حسین فریدون برادر رییس جمهور در این مراسم، در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

برای یک خائن به ایران که درظاهر مغضوب حکومت بود در مرکز کشور مراسم ختم می‌گیرند و افراد مختلف حکومتی از جمله وزیر امور خارجه دولت نیز حضور دارند اما پیکر یک انسان میهن پرست و آزاده مانند محسن پزشکپور در یک غروب غم انگیز و سرد زمستانی سال ۸۸ مخفیانه و با نظارت ماموران امنیتی به خاک سپرده شد و اجازه برگزاری “آزادانه” مراسم به فرزندان معنوی و یاران و رهروان وی ندادند.

کسی که سراسر عمر خود را در راه سربلندی و مبارزه با بیگانگان و بیگانه پرستان گذراند. از روزگار نوجوانی که در شهریور ۱۳۲۰ برابر تانک های روسی در محله پل چوبی سنگ به دست گرفت تا مبارزات بی امان با حزب توده و جریان ملی شدن نفت و آن زمان که تا سال ۵۷ در مجلس شورای ملی از منافع ملی ایران دفاع کرد.
مجلس شورای ملی هنوز صدای فریادهای این مرد بزرگ در مخالفت با جدایی بحرین، سخنرانی در مخالفت با دولت‌های شریف امامی، ازهاری و بختیار را به یاد دارد…

علیرغم کوج اجباری به فرانسه؛ در سالهای دفاع مقدس به شدت با حمله عراق به ایران مخالف بود و نامه نگاری‌های زیادی با دبیرکل وقت سازمان ملل در محکومیت عراق داشت.(همان سالها زمان یزدی در حال بازگرداندن تجهیزات نظامی خریداری شده ایران بود)

شگفتا از برگزاری یک مراسم باشکوه شایسته و گسترده عمومی برای یک ایران‌پرست جلوگیری شد و امروز مراسم بزرگداشت یک ایران‌ستیز برگزار می‌شود! تاریخ ایران و میهن پرستان، این سالها را فراموش نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *