خشم نماینده مجلس از نماد شیر و خورشید در مراسم بزرگداشت بهروز برومند

در پی برگزاری مراسم نکوداشت بهروز برومند در قائمشهر، نماد شیر و خورشید بر لباس او با خشم نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد.

علی ادیانی، نماینده قائمشهر، در جلسه روز چهارشنبه مجلس بشدت از بهروز برومند انتقاد کرد که با «نماد طاغوتی» در مراسم حاضر شده و از «ادبیات موهن به ارزش‌های انقلاب» استفاده کرده است.

این نماینده با اشاره به اینکه دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی در جریان این رویداد قرار دارند وعده داد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

مراسم نکوداشت بهروز برومند، عضو فرهنگستان علوم پزشکی، استاد دانشگاه و عضو «حزب ملت ایران»، ۲۷ خرداد در زادگاه او قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم که «همایش مشاهیرشناسی مازندران» نام داشت، از آقای برومند به عنوان «پدر نفرولوژی ایران» تجلیل شد. نفرولوژی تخصص مربوط به کلیه در دانش پزشکی ست.

آقای برومند، ۷۸ ساله، در گفت‌وگو با رادیو فردا تأکید کرده که پرچم شیر و خورشید «هیچ ربطی به هیچ شاهنشاهی ندارد و یک نشان ایرانی است».

این پزشک همچنین با تأکید بر اینکه «من به ایرانی بودن خودم وابسته هستم و نماد شیر و خورشید بر سینه‌ام و آغاز صحبتم با پایندگی ایران در همه جا هست» گفت: نماینده شاهی (قائمشهر) احتمالا به دلیل اختلافاتش با مقام‌های اجرایی این شهر، صرفا برای تسویه حساب سیاسی، موضوع سخنرانی مرا بهانه کرد.

پرفسور برومند در پایان خود را اینگونه معرفی می‌کند:

شک نیست که من سلطنت طلب نبوده و نیستم. همگان میدانند من یک ناسیونالیست و پان‌ایرانیست هستم و سخت وابسته به ایران

و اگر از نظر ایدئولوژی بخواهم بگویم چون با وابستگی مخالفم و آزادی خواهم مصدقی ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *