تداوم ناآرامی ها در سوریه و گلوله باران مناطق مسکونی توسط تانک ها

به گزارش رادیو فردا نيروهای امنيتی سوريه برای سرکوب مخالفان حکومت روز چهارشنبه شهرهای حمص و حاره را با تانک مورد حمله قرار دادند که در نتيجه آن دستکم ۱۹ تن کشته شدند.
فعالان حقوق بشر می‌گويند تانک‌های ارتش سوريه، چهارشنبه، مناطق مسکونی در دو شهر اين کشور را گلوله‌باران کرده و دستکم ۱۹ نفر از معترضان سوری در نقاط مختلف اين کشور کشته شده‌اند.

عمار قرابی، رئيس «سازمان ملی حقوق بشر در سوريه» به رويترز گفته است ۱۳ نفر در شهر حاره در ۶۰ کيلومتری شمال غربی درعا، مرکز اصلی مخالفان بشار اسد، جان باختند.

اکثر اين افراد زمانی که تانک‌های ارتش سوريه چهار منزل مسکونی را گلوله‌باران کردند. يک کودک و يک پرستار نيز بر اثر شليک گلوله جان باختند.

به گفته «سازمان ملی حقوق بشر در سوريه» دستکم پنج نفر ديگر بر اثر گلوله باران تانک‌های حکومت سوريه در حمص، سومين شهر بزرگ اين کشور کشته شدند.

نيروهای امنيتی سوريه نيز روز چهارشنبه تظاهرات دو هزار دانشجوی هوادار دموکراسی را در شهر حلب، در نزدیکی مرز ترکیه، سرکوب کردند.

يکی از شهروندان حلب، به رويترز گفت نيروهای اطلاعاتی راه اصلی که مرکز شهر را به دانشگاه وصل می‌کند، مسدود کرده‌اند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، پیشتر، حملات دولت سوريه به معترضان را وحشيانهخوانده بود.

به تازگی نیز جی کارنی سخنگوی کاخ سفيد گفت که دولت سوريه، هم‌پيمان خود ايران را سرمشق سرکوب معترضان و تظاهرات صلح‌آميز قرار داده است.

بيش از ۷۵۰ نفر از معترضان سوری، از آغاز تظاهرات ضد دولتی که از اواسط مارس آغاز شد،کشته و هزاران نفر ديگر زندانی شده‌اند.

بشار اسد در هفته‌های اخير،با فرستادن تانک و تيرانداز به شهرهای مختلف سوریه سرکوب مخالفان را تشديد کرده است.

حمله به مناطق مسکونی شیوه‌ای است که حافظ اسد، پدر بشار و حاکم سابق سوريه برای ريشه‌کن کردن معترضان در سال ۱۹۸۲ از آن استفاده کرد.

دولت سوریه توطئه خارجی را عامل ناآرامی‌های اخیر در این کشور اعلام کرده است؛ بشار اسد که از سال ۲۰۰۰ حکومت را در دست دارد با این حال بر لزوم اصلاحات در این کشور تأکید کرده است اما هشدار داده که دشمنان سوریه درصدد تضعیف این کشور هستند.
در همین رابطه فیلمی از معترضین که در حال به زیر کشیدن تصویر بزرگ بشار اسد دیکتاتور سوریه می باشند منتشر شده است است.YouTube Preview Image

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *