نصب پرچم امارات برروی سکوی گازی ایران

پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی نوشت:

“عبدالله کعبی” با انتقاد از ورود اماراتی‌ها به آب‌های کشور گفت: ایران و امارات قراردادی را بسته بودند که بر اساس آن ایران به امارات گاز بفروشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از این قرارداد، اماراتی‌ها بدون کسب مجوزو در اقدامی غیرقانونی سکویی برای انتقال گاز در چند مایلی جزیره ابوموسی و در کنار سکوی مبارک در حوزه سلیمان ایجاد کردند.

وی با بیان این که این سکو در آب‌های سرزمینی ایران ساخته شده است، ادامه داد: نکته آن است که اماراتی‌ها به جای پرچم ایران، پرچم امارات را روی این سکو نصب کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که اقدام اماراتی‌ها به نفع کشور نیست، افزود: دولت ایران و به‌ویژه وزارت امور خارجه باید نسبت به این موارد حساس باشد، اما ظاهرا وزیر امور خارجه نسبت به اقدام اماراتی‌ها و حتی رفتار آنها در مورد جزایر سه گانه ایرانی انفعالی عمل کرده است؛ بر این اساس ما وزیر خارجه را برای پاسخگویی نسبت به رفتار منفعلانه در برابر اماراتی ها به کمیسیون احضار خواهیم کرد.

عبدالله کعبی یکشنبه ۵ تیر در نطق میان دستور خود نیز از این موضوع انتقاد کرد و گفت: در حالی که اماراتی‌ها در آب‌های ایران سکو زده‌اند، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در آخرین دیدار خود با مقام‌های اماراتی، مذاکره‌هایی داشته است، اما به این برخورد اماراتی‌ها اعتراضی نکرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *