بزرگترين شرکت حمل و نقل جهان فعالیتش در سه بندر ايران را متوقف کرد

به گزارش رادیو فردا بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی جهان فعاليت های خود در چندين بندر ايران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذايی به مقصد ايران اختلال های جدی ايجاد می کند. توقف فعاليت های اين شرکت در همراهی با تحريم های يکجانبه آمريکا است.

گزارش خبرگزاری رويترز حاکی است، به دنبال قرار گرفتن نام شرکت حمل و نقل دريايی « تايدواتر ميدل ايست» در فهرست مجازات های دولت آمريکا، شرکت «مرسک لاين» که بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی است، عمليات خود در بنادر ايران را متوقف کرده است.

اين شرکت عمليات کشتی های سردخانه دار را هدايت می کند که کالاهای غذايی اساسی به مقصد ايران را حمل و نقل می کند. ايران به طور ويژه وابسته به واردات گندم، برنج و روغن نخل است.

توقف فعاليت های شرکت مرسک پس از آن اتخاذ شد که هفته گذشته ايالات متحده آمريکا شرکت «تايد واتر خاورميانه» ايران را در فهرست تحريم های خود قرار داد و  موسسات آمريکايی را از انتقال محموله به مقصد بندرعباس بر حذر داشت که ۹۰ درصد عمليات حمل و نقل دريايی ايران در آن انجام می شود.

گزارش ياد شده حاکی است که شرکت مرسک در بنادر مختلف ايران فعاليت می کند و احتمالا کالاهای حمل شده توسط کشتی های اين شرکت به دوبی ارسال و سپس بوسيله شرکت های ديگر دريايی به ايران انتقال پيدا کند.

مورتن انگلستافت، مدير عملياتی مرسک لاين در بيانيه ای اعلام کرده است: «مرسک لاين متعهد است که با تمام کنترل های مربوط به تجارت خارجی و تحريم ها همراهی کند.»

وی افزوده است: «در همين ارتباط، مرسک لاين تصميم گرفته است تا امور تجاری از و به مقصد بندرعباس، بندر خمينی و عسلويه را متوقف کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *