تغییر ترکیب جمعیتی بحرین توسط دولت این کشور

شبکه الجزیره گزارش محرمانه ای را منتشر کرده که نشان می دهد جمعیت اهل سنت در بحرین ظرف چند سال گذشته از شیعیان بیشتر شده و موازنه جمعیتی در این کشور تغییر کرده است.

در این سند که توسط سازمان آمار وابسته به نخست‌ وزیری بحرین در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۰ تهیه شده، آمده است که در حال حاضر ۵۱ درصد از سکان بحرین را اهل سنت تشکیل می دهند در حالیکه جمعیت شیعیان به ۴۹ درصد جمعیت کل کاهش پیدا کرده است.

بر اساس این سند، بحرین از سال ۱۹۹۱ تصمیم به تقسیم بندی کشور به اکثریت و اقلیت گرفته ولی برای این منظور اسناد دقیق و علمی موثق در اختیار نداشته و به همین دلیل بسیاری از موسسات دولتی و کشورهای مختلف نزدیک به بیست سال بر این باور بودند که شیعیان ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت بحرین را در اختیار داشته و در مقابل اهل سنت ۳۰ یا ۴۰ درصد بیشتر نیستند.

در بخش دیگری از این گزارش به موضوع مهم اعطای تابعیت اشاره شده که از دید اپوزیسیون بحرین، مهم ترین اهرم حکومت برای ایجاد اختلال در دموگرافی بحرین به سود اهل سنت است.بر اساس گزارشات رسیده، دولت بحرین در تلاش است تا با کشاندن جمعیت غیر بومی غیر شیعی به بحرین اکثریت را از شیعیان در پارلمان این کشور گرفته و راه برای گذراندن تصمیمات خود هموار نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *