انفجار در بزرگترین خط لوله انتقال نفت کشور

به گزارش آفتاب بامداد امروز 14 مردادماه خط لوله انتقال نفت قلعه‌نار به تاسیسات نفتی اهواز به عنوان یکی از بزرگترین لوله انتقال نفت کشور دچار آتش‌سوزی و انفجار شده است.

مدیرعامل مناطق نفت خیر جنوب با تشریح جزئیات حادثه انفجار و آتش‌سوزی در خط لوله نفت قلعه‌نار به اهواز به عنوان بزرگ‌ترین خط لوله انتقال نفت ایران از مهار آتش‌سوزی این خط لوله نفت تا یک ساعت آینده خبر داد و اعلام کرد: هنوز دلایل تروریستی یا فنی بودن این حادثه نفتی مشخص نشده است.

هرمز قلاوند امروز با بیان اینکه ساعت 1:30 بامداد امروز 14 مردادماه خط لوله انتقال نفت قلعه‌نار به اهواز به دلایل نامشخصی دچار انفجار و آتش سوزی شده است، گفت: گستره این آتش‌سوزی 300 متر در اطراف خط لوله بوده است که ارتفاع فوران آتش به 40 متر بالغ می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر اینکه بلافاصله پس از انفجار و آتش سوزی در خط لوله قلعه نار به اهواز ستاد مدیریتی بحران در سطح شرکت ملی نفت ایران تشکیل شده است، تصریح کرد: هم اکنون نیروهای پشتیبانی، حراست و کارشناسان فنی شرکت‌های بهره‌برداری نفت خیز جنوب در سطح منطقه اعزام شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به باتلاقی بودن منطقه و عدم وجود جاده‌های مناسب دسترسی اعزام تجهیزات به این منطقه کمی زمان‌بر است.

این عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران با توجه به اینکه خط لوله قلعه‌نار به اهواز در جوار رودخانه شاهور دچار آتش‌سوزی شده است، تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود آلودگی‌‌های نفتی به این رودخانه با استفاده از یک دستگاه لودر خاکریزی در بستر این رودخانه ایجاد شده است.

وی همچنین از جمع‌آوری تمامی آلودگی‌های نفتی منتشر شده در بستر رودخانه از بدو ایجاد حادثه تا کنون خبر داد و افزود: این خط لوله 20 اینچی از ظرفیت انتقال روزانه 3 تا 4 هزار بشکه نفت در روز برخوردار بوده است.

قلاوند همچنین در خصوص مهار آتش از خط لوله آسیب دیده قلعه نار به اهواز تاکید کرد: هم اکنون جریان نفت در این خط لوله متوقف شده است و تا کنون 70 درصد از عملیات مهار آتش با موفقیت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود تا یک ساعت آینده مهار آتش این خط لوله آسیب دیده به طور کالم انجام شود، خاطرنشان ساخت: علاوه بر کارشناسان و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت‌های بهره‌برداری برخی دستگاه‌ها و بسیج نیز در عملیات مهار این خط لوله آسیب دیده مشارکت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *