بهره گیری سایت الف از ادبیاتی سخیف دور از شان رسانه است

چند روز پیش مجتبی دانش طلب در مطلبی در سایت الف چنین آورده است:

“دانشگاه در ایران برای عده‌ای به محل فرار از هنجارهای مسلط جامعه و تجربه نوعی لاشی بازی تبدیل شده است. بدون هیچ تعارفی دانشگاه مكانی برای روابط آزاد‌تر شمرده می‌شود و حتی این یك حق دانشجویی شمرده می‌شود كه گاهی بر حق/ تكلیف تحصیل هم مقدم به نظر می‌آید! لاشی‌گری پس از افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها رو به افزایش گذاشته و به شهرهای كوچك نیز آسیب زده است.”

ایشان در این مطلب خود با بهره گیری از ادبیاتی سخیف چنان جامعه دانشگاهی را مورد هجمه قرار داده اند که گویی با محفل و محلی دیگر به اشتباه گرفته اند. جناب دانش طلب گویی هنوز متوجه نشده اند که استفاده از هر واژه رایج در یک جامعه برای بیان مقصود از طریق رسانه نه امری عادی که رفتاری مشمئز کننده است چه بسا طرف مقابل این سخن نیز قشری فرهیخته و مجموعه ای به نام دانشگاه باشد.

بی شک هر رسانه ای که هدفش اطلاع رسانی و ترویج آگاهی در سطح جامعه است دارای اصولی است که اولین آن ترویج ادبیات و نوع نگارش و بهره گیری از کلمات می باشد چرا که مخاطبانی متنوع پذیرای مطالب منتشره خواهند بود.اصولا در دوران گذشته روزنامه ها و در جامعه امروزی شاید تا حدودی سایت ها این وظیفه خطیر را بر دوش می کشند و مروج ادبیات در آن جامه هستند.جای بسی تاسف است که در یک رسانه ای که منتسب به افرادی خاص نیز است این چنین کلماتی و این چنین تفکراتی منتشر می شود و هیچ موضعی نیز از سوی اداره کنندگان سایت در این خصوص گرفته نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *