اشک چشم ایران در حال خشک شدن;تا دو سال دیگر دریاچه ارومیه خشک می شود

به گزارش خبرگزاری آذربایجان طرح دوفوریتی انتقال آب به دریاچه ارومیه برای محافظت از آن بالاخره پس از هفته​ها انتظار در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت. اگر چه طراحان هشدار می​دادند که در صورت عدم توجه به وضعیت وخیم دریاچه ارومیه، این دریاچه تا دو سال دیگر خشک می​شود و بیم باران​های نمکی می رود اما نمایندگان به دو فوریت این طرح رای ندادند تا به صورت عادی در مجلس بررسی شود. نادر قاضی​پور نماینده ارومیه معتقد بود که دریاچه ارومیه فقط مختص به این شهر نیست بلکه یک سرمایه ملی برای کل کشور است.
وی با بیان اینکه 60درصد آب این دریاچه شور به پایان رسیده است، از نمایندگان خواست تا به داد آن برسند. چرا که با کاهش منابع لازم برای آن، زمزمه مرگ جدی این دریاچه به گوش می رسد. اغلب کارشناسان محیط زیست از مدت​ها پیش در این خصوص تذکر داده بودند اما وعده​های دولت برای حل این بحران، تا کنون به سرانجام نرسیده است.
جواد جهانگیرزاده دیگر نماینده ارومیه نیز که از طراحان و موافقان ان بود، از سونامی نمک در ارومیه سخن گفت که بیم باران​های نمکی را می​دهد. این باران​ها تنها دامن آذربایجان را نمی​گیرد و به دیگر شهرها نیز می​رسد و حدود 13-14 میلیون نفر را آواره می کند. چنین جمعیتی را کجا می​خواهید اسکان دهید.
پس از این مذاکرات برای دو فوریت این طرح رای گیری شد که نمایندگان به آن رای ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *