بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیرامون بازداشت مهندس رضا کرمانی

به نام خداوند جان و خرد
پاینده ایران
بامداد روز شنبه پنجم شهریور 1390، مامورین امنیتی با مراجعه به منزل مهندس رضا کرمانی در شهرستان کرج، ایشان را بازداشت و به زندان قزل حصار منتقل نموده اند. این بازداشت در پی صدور حکم یک سال حبس تعزیری برای ایشان، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی صورت گرفته است.

صدور این حکم و بازداشت متعاقب آن در حالی صورت می گیرد که مهندس کرمانی 78 ساله در ماههای اخیر چندین بار و به بهانه‌های واهی در شهرهای کرج، اصفهان و اهواز بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بودند.
اگرچه مهندس رضا کرمانی، به عنوان یکی از رهبران و مسوولین ارشد حزب پان ایرانیست، در طول 60 سال گذشته به این گونه برخوردها، بی‌مهری‌ها و قدرناشناسی‌ها عادت داشته و هرگز در برابر ظلم و ستم گذشته و امروز سرخم نکرده است، اما اتهام (اقدام علیه امنیت ملی) به فردی که در طول شصت و چند سال گذشته فقط و فقط به ایران و منافع ملت بزرگ ایران اندیشیده و جز به راه سربلندی و اقتدار ملت ایران نبوده است، دردآور و گزاف به نظر می رسد.
صدور این حکم عجیب و سوال برانگیز بر علیه مهندس کرمانی، نشان دهنده‌ی مشی غیرمنطقی، افراطی و ضد ملی برخی جریانات در دستگاه های امنیتی و قضایی کشور است که سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در بیانیه‌های پیشین نسبت به آن، هشدار داده بود.
جریانات مورد اشاره در حاکمیت، حتی اگر مفهوم عمیق و گسترده امنیت ملی را صرفا به امنیت نظام حاکم تنزل داده باشند، باید پاسخگو باشند که حضور مهندس کرمانی کهنسال چگونه پایه‌های امنیت نظام را به مخاطره می‌اندازد؟
امروز میهن‌پرستانی چون مهندس کرمانی و شاگردان ایشان از جمله ابوالفضل عابدینی و شاهین زینعلی در حالی در زندان‌های حاکمیت حضور دارند که جامعه ی ایران جولانگاه اندیشه ها و جریانات ضد ایرانی و بیگانه گرا گردیده و خطراتی عظیم موجودیت سرزمین و ملت ایران را تهدید می کند.
حزب پان ایرانیست و سازمان جوانان حزب ضمن محکوم کردن این اعمال ضد منافع ملی، اعلام می‌دارد که اسارت و به بند کشیدن ذخایر ارزشمند ملت ایران، از جمله مهندس رضا کرمانی و شاگردان ایشان، مصداق بارز «اقدام علیه امنیت ملی» می باشد .
شاگردان مهندس کرمانی در حزب پان ایرانیست و سازمان جوانان، که چونان گذشته گسترش اندیشه‌های ایران‌پرستانه و آرمان‌خواهانه‌ی نهضت پان ایرانیسم را فرا روی خود داشته‌اند، تا زمان آزادی ايشان از زندان، از طریق اطلاع‌رسانی، انتشار مقالات و پخش سخنرانی‌های مهندس کرمانی، در تبلیغ اندیشه‌های استاد و پیشکسوت گرانقدر نهضت پان ایرانیسم خواهند کوشید.
بدیهی است در این راه، نقش پان ایرانیست های خارج از کشور در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره ظلم و ستمی که به پان ایرانیست‌ها و به ویژه زندانیان مظلوم پان ایرانیست می‌رود، حائز اهمیت خواهد بود؛ به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران .

پاینده ایران
حزب پان ایرانیست
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
یکشنبه 6 شهریور ماه 1390 خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *