تحریف دگرباره تاریخ از سوی مقامات جمهوری باکو;تندیس بابک خرمدین در باکو

به گزارش خبرگزاری آران  در ادامه تلاشهای دولت جمهوری آذربایجان برای تحریف تاریخ، شبکه جهانی سحر از برنامه ریزی برای برپاکردن مجسمه «بابک خرم دین» در باکو خبر داد.

علاوه بر آن با گنجاندن مطالب تحریف شده در کتابهای درسی و مرجع در این جمهوری و نیز نصب تندیسها و مجسمه ها و همچنین کتمان و انکار عناصر پیوند دهنده جمهوری آذربایجان به ایران ، شخصیتها و حوادث و آثار بسیاری از مقاطعی از تاریخ ایران مصادره به مطلوب می شوند.

از دیگر سو، دو سال قبل با اختصاص بودجه هنگفتی از طرف وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان به ساخت فیلمی در مورد «جواد خان گنجه ای»، تلاش گردید این شخصیت ایرانی که سالهای طولانی پیش از معاهدات ننگین گلستان و ترکمانچای و تجزیه اراضی شمال ارس از ایران، در مقابل تجاوزات روسیه تزاری به این خطه از ایران آن زمان مقاومت کرده بود، به عنوان یک عنصر قومگرا با ویژگی های تجزیه طلبان کنونی معرفی شود.

خط تحریف تاریخ که انکار پیوند تاریخی و فرهنگی جمهوری آذربایجان با ایران را دنبال می کند، با انتشار کتابها و اطلس جعلی نیز تعقیب می شود و تلاش می گردد تا با نفی حقایق مسلم پیشینه تمدن ایران بزرگ، مهد و میراث دارسلسله صفویه نیز، جمهوری آذربایجان قلمداد شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *