بیمارستانهای سوریه به ابزار سرکوب مبدل شده اند

سازمان عفو بین الملل در گزارشی سی و نه صفحه ای از شکنجه گسترده معترضان زخمی در بیمارستان های سوریه خبر داده و گفته است که برخی از پزشکان و کارکنان بیمارستان ها در حمله و ضرب و شتم بیماران با ماموران امنیتی همکاری می کنند یا آنان را بدون ارائه خدمات پزشکی، تحویل می دهند.

ه گزارش بی بی سی در این گزارش، که حاوی اظهارات شماری از شاهدان عینی است، آمده است که زخمی های تظاهرات سوریه از ترس ماموران حکومتی ترجیح می دهند از مراجعه به بیمارستان های دولتی خودداری ورزند در حالیکه حکومت از وسایل و امکانات مختلف استفاده می کند تا مانع از دسترسی آنان به مراکز درمانی خصوصی شود.

از جمله، تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی سوریه باید خون مورد نیاز خود را از یک مرکز وابسته به وزارت دفاع دریافت کنند و دولت از این مرکز برای کسب اطلاعات در مورد مراجعان به بیمارستان های خصوصی استفاده می کند.

گزارش عفو بین الملل در حالی انتشار می یابد که حکومت سوریه در هفته های اخیر کوشیده است با سازمان دادن تظاهراتی در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهوری، با تظاهرات اعتراضی مقابله کند اما به گفته منابع مخالف حکومت، با وجود برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی و ارتشی سوریه با معترضان، این تظاهرات همچنان ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *