۶۰ نفر در روز در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:” به‌طور میانگین روزانه بیش از ۶۰ نفر در حوادث رانندگی در سطح کشور کشته می‌شوند و بیش از ۱۲ نفر آنها عابر پیاده هستند.”
در ۶ ماه اول امسال، ۱۱ هزار و ۲۰۱ نفر در تلفات حوادث رانندگی کشته شدند که ۲۱.۲ درصد کل تلفات حوادث رانندگی حوادث رانندگی شش ماه نخست امسال عابر پیاده بودند.
به گزارش ایلنا و بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در ۶ ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۳۷۵ عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که یک‌هزار و ۷۴۱ نفر از آنها مرد و ۶۳۴ نفر آنها زن بودند.
این در حالی است که سال گذشته در همین زمان ۲ هزار و ۷۴۸ نفر به‌دنبال تصادفات کشته شدند. آمار ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، ۱۳ و ۶ دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی، بیشترین علت مرگ عابران پیاده ضربه به سر با ۵۱ و ۱ دهم درصد، شکستگی‌های متعدد با ۲۴ درصد و پس از آن خونریزی با ۱۰ و ۵ دهم درصد گزارش شده است.
“عبدالرزاق برزگر” خودروهای سواری را مهمترین عامل در مرگ عابران پیاده دانست و افزود: ” در ۵۶ و ۴ دهم درصد موارد برخورد خودروهای سواری با عابر، در ۱۱ و ۹ دهم درصد برخورد وانت بار و در ۱۰ و ۳ دهم درصد موارد، برخورد موتورسیلکت، منجر به مرگ عابران پیاده شده است.”
معاون پزشکی و آزمایشگاهی اظهار داشت: ” بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۵۰ سال و بعد از آن کودکان ۱۰ سال و کمتر هستند. بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با یک‌هزار و ۱۶۱ نفر، معادل ۴۸.۹ درصد در گروه سنی ۵۰ سال به بالا هستند. ۳۶۳ نفر از عابران کشته شده نیز در گروه سنی ۱۰ سال و کمتر هستند که دومین گروه سنی دارای بیشترین تلفات به شمار می‌آیند.”
آمارهای سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد که استان تهران با ۴۰۰ نفر بیشترین تلفات ثبت شده عابر پیاده در کشور را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *