برلوسکونی پس از 17 سال از صحنه سیاست ایتالیا خداحافظی کرد

سیلویو برلوسکونی استعفای خود را از سمت نخست وزیری ایتالیا رسما به جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور این کشور تحویل داده و گفته است برای همیشه با سیاست خداحافظی می کند.

آقای ناپولیتانو استعفای آقای برلوسکونی را پذیرفته است و احتمالا ماریو مونتی، کمیسر سابق ایتالیا در اتحادیه اروپا را به عنوان نخست وزیر جدید مسئول تشکیل دولت خواهد کرد
بسیاری در مقابل کاخ ریاست جمهوری جمع شده و در حال جشن و پایکوبی هستند.

آقای برلوسکونی در جریان بحران عمیق بدهی های ایتالیا که ثبات مالی و اقتصادی حوزه یورو را تهدید می کند حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان این کشور را از دست داده بود.

او قول داده بود که پس از تصویب طرح تازه ریاضت اقتصادی توسط پارلمان از سمت خود کناره گیری کند.
پارلمان ایتالیا ساعاتی پیش از این استعفا بسته پیشنهادی دولت این کشور برای در پیش گرفتن اقدامات منجر به ریاضت اقتصادی را تصویب کرد.

این بسته اقتصادی که مورد حمایت اتحادیه اروپا نیز بوده است، برای اطمینان از توان اقتصادی دولت ایتالیا در بازپرداخت وام‌های کلان دریافتی‌اش ارائه و تصویب شد.
مجلس سنای ایتالیا بسته پیشنهادی دولت را روز جمعه، ۱۱ نوامبر، تصویب کرد و نمایندگان پارلمان برای بررسی آن در روز شنبه، ۱۲ نوامبر، نشستی اضطراری تشکیل دادند.

آقای برلوسکونی گفته است دیگر برای هیچ سمت سیاسی نامزد نمی شود. اما تحلیلگران می گویند که بعید است او بار دیگر وارد این عرصه نشود.

او همواره با بحران های سیاسی و اتهام های اخلاقی زیادی روبرو بوده، اما همیشه توانسته حمایت میلیونها شهروند عادی را برای خود نگهدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *