علی عبدلله صالح اعلام کرد:کناره گیری از قدرت 90 روز پس از توافق با مخالفان

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، صالح در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ با رد اصرارش بر ماندن در قدرت گفت: آمادم ۹۰ روز پس از توافق با مخالفان بر سر اجرای طرح کشورهای حوزه همکاری خلیج فارس از قدرت کنار بروم.

رئیس جمهور یمن شرط کناره گیری خود را ضرورت پایبندی همه گروه‌های سیاسی به اجرای مفاد طرح کشورهای خلیج فارس در مورد انتقال قدرت و دوری کشور از جنگ داخلی دانست.

وی در این گفت‌و‌گو مخالفان و نیروهای ارتشی جدا شده به فرماندهی «علی محسن الاحمر» را متهم به ارتباط داشتن با القاعده کرد و افزود: ایالات متحده آمریکا از این ارتباط با خبر است و باید آن را برای جهان فاش کند.

صالح تصریح کرد: می‌توانستیم همه مخالفان را بازداشت کنیم و اگر می‌خواستیم این کار را بکنیم خیلی پیش این کار را می‌کردیم ولی ما به قانون اساسی احترام می‌گذاریم به رغم آنکه آن‌ها قانون شکنی کرده و در پایتخت ایجاد رعب و وحشت کرده‌اند.

وی به فشارهای بین المللی برای کناره گیری‌اش اعتراف کرد و گفت: فشارهایی که به مصلحت یمن است را می‌پذیرد اما فشارهای غیرمنطقی را نمی‌پذیرد.

صالح آنچه در یمن رخ می‌دهد را هرج و مرج توصیف کرد.

در این گفت‌و‌گو علی عبدالله صالح کشور قطر را بدون آنکه اسمی از آن ببرد مورد حمله قرار داد و گفت: برخی کشورهای کوچک هستند که وزنی ندارند ولی پول دارند و در تلاشند که از طریق مزدوران و منفعت طلبان نقش بازی کنند.

وی قطعنامه شماره ۲۰۱۴ شورای امنیت در مورد یمن را مثبت و متوازن ارزیابی کرد.

در همین حالی یک منبع دیپلماتیک برجسته که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: علی عبدالله صالح قصد دارد تا انتخابات ریاست جمهوری جدید در قدرت باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *