آینده اروپای بحران‌زده در دست یک ایرانی/ رضا مقدم کیست؟

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان پیپر بلوگ پونتو ایت، رضا مقدم به منظور کمک به نجات کشورهای اروپایی از بحران بدهی‌ها به عنوان رئیس بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول انتخاب شد.

رضا مقدم کسی است که آینده ایتالیا در دست او گذاشته شده است. مقدم در تهران متولد شده و آینده ایتالیا یعنی هدایت و رهبری بحران بدهی‌های این کشور در دست‌های او قرار گرفته است. مقدم به تازگی به عنوان رئیس بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول انتخاب شده است.

بر اساس اعلام گزارش صندوق بین‌المللی پول،‌ رضا مقدم به جای آنتونیو بورگز پرتغالی که مسئولیت خود را در لحظه‌ای حساس کنار گذاشت،‌ انتخاب شده است.

مقدم تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد به پایان رسانده است.
مسئولیت پیشین وی در صندوق بین‌المللی پول، مدیر بخش سیاست‌های راهبردی بوده و به‌عبارتی مسئول پرداختن وام به قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور،‌ با توجه ویژه به کشورهای آفریقایی بوده است.

رضا مقدم که از نیروهای اصلی استراوس کان فرانسوی بود،‌ هدایت و رهبری گفت‌وگو با هیات لیبریا،‌ نیجریه، بنین و توگو را بر عهده داشته است. همه این کشورها، صحنه درگیری‌های نفتی بوده‌اند که در نهایت شرکت توتال فرانسه موفق به بهره‌برداری از این درگیری‌ها شده است.

این پایگاه اینترنتی نوشت،‌ مقدم مسئولیت بخش سیاست‌های راهبردی را رها نکرده بلکه آن‌را با خود به بخش اروپایی (صندوق بین‌المللی پول‌) ‌انتقال داده و از سوی کریستین لاگارد فرانسوی به عنوان مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول انتخاب شده است.

این به معنای آن است که توجه به سیاست‌های اعطای وام صندوق بین‌المللی پول از آفریقا به اروپا معطوف شده است.

لاگارد اعلام کرده است،‌ رضا مقدم وظیفه نظارت بر وضع دولت‌های غرق در بحران بدهی‌ها را نیز بر عهده خواهد داشت که در راس آنها ایتالیا، یونان ایرلند و پرتغال قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *