هیئت مدیره بانک سامان بصورت دسته جمعی استعفا دادند

هیئت مدیره بانک سامان در جلسه مجمع عمومی این بانک به صورت دسته جمعی استعفا دادند، این در حالی است که پیش از این ولی ضرابیه مدیرعامل بانک سامان در پی فساد اخیر بانکی از سوی کمیته منتخب دولت برکنار شده بود.

به گزارش مهر، در پی بروز سوء استفاده مالی اخیر در نظام بانکی کشور، برخی از مدیران بانکی استعفا دادند و یا برکنار شدند، هنوز هم با گذشت بیش از ۳ ماه از فاش شدن ابعاد مختلف فساد بانکی اخیر برکناری یا استعفای مدیران بانکی ادامه دارد.

ولی ضرابیه مدیرعامل بانک سامان در پی تصمیم کمیته منتخب دولت برای رسیدگی به اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی نظام بانکی به عنوان جوانترین مدیرعامل بانکی و سومین فرد برکنار شده بود. دلیل کمیته منتخب برای برکناری وی این بود که بانک سامان یکی از دو بانک اصلی تنزیل کننده اعتبارات اسنادی مربوطه بوده است.

یکی دیگر از دلایل کمیته مذکور این بود که بانک سامان سقف‌های مجاز را رعایت نکرده بود. در پی آن محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دستور تغییر مدیرعامل بانک سامان را صادر و اعلام کرد که با عنایت به خصوصی بودن بانک یاد شده، سریعا جانشین نامبرده تعیین و به بانک مرکزی جهت احراز صلاحیت معرفی شود.

اما در عین حال روابط عمومی بانک سامان در همان زمان اعلام کرد که این بانک خصوصی است و تغییر مدیرعامل یک بانک خصوصی به این شیوه امکانپذیر نیست. به هر حال در نهایت ولی ضرابیه دیگر مدیرعامل بانک نیست و تا انتخاب هیئت مدیره جدید و مدیرعامل جدید، سرپرست موقت بانک سامان است.

به گزارش مهر، یک فرد آگاه در نظام بانکی کشور از استعفای تمام اعضای هیئت مدیره بانک سامان در مجمع عمومی این بانک که در روز پنج شنبه گذشته برگزار شد خبرداد.

در عین حال فرد حقیقی برای مدیرعاملی این بانک به بانک مرکزی پیشنهاد نشده است، بلکه حقوقی ها به عنوان هیئت مدیره به بانک مرکزی معرفی شده اند و حقوقی ها گزینه های خود را معرفی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *