دلار باز هم به پرواز درآمد ; یک گام تا 1400 تومان

به گزارش آفتاب قیمت دلار درحالی هم‌اکنون به این نرخ رسیده که ساعتی قبل صراف‌ها دلار را ۱۳۷۰ تومان می فروختند البته در روزهای جاری افزایش التهابات بازار ارز به حدی رسیده که فعالان بازار ارز خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند.

عدم فروش ارز به مردم توسط برخی صرافی‌ها موجب شده تا قیمت دلار بار دیگر گران‌تر از قبل شود این افزایش قیمت‌ها در حالی روی می‌دهد که بانک مرکزی اقدامی برای بازگشت آرامش به بازار انجام نمی‌دهد.

حتی اگر بانک مرکزی برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز داشته باشد ضعف اطلاع‌رسانی یا انعکاس سیاست‌های این بانک موجب شده تا این تصور شکل بگیرد که سیاست‌گذار پولی برنامه‌ای برای بازار ارز ندارد.

مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار و کمبود نقش بانک مرکزی اما به این تفکر دامن می زند که شاید برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که شاید برنامه بانک مرکزی یکسان‌سازی نرخ ارز در قیمت‌های بالا باشد و با این روش بخواهد مصوبه شورای پول و اعتبار برای تک‌ترخی کردن ارز را اجرا کند.

به هر حال انتظار می‌رفت مقامات بانک مرکزی در این شرایط حساس بازار ارز روزه سکوت خود را می‌شکستند و با صراحت سیاست‌های خود را برای کنترل بازار اعلام می‌کردند.

امروز نرخ دلار در باجه‌های فرودگاهی برای ارز مسافرتی ۱۲۱۰ تومان تعیین شده و همچنین این ارز برای خرید و فروش در بازار رسمی دارای نرخ ۱۰۸۷ و ۱۰۹۱ تومان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *