بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیرامون حمله ترکیه به کردها

به نام خداوند جان و خرد

پاینده ایران

در نخستین ساعات بامداد هشتم دی ماه ، جنگنده های نیروی هوایی ترکیه در حمله به نوار مرزی این کشور با عراق، دهها تن از هم تباران کرد آن سوی مرز را به خاک و خون کشیدند.

جامعه جهانی امیدوار بود تا با تحولات ایجاد شده در ساختار سیاسی ترکیه و تبلیغات ورود این کشور به جرگه کشورهای دموکراتیک، رویه ی سابق در قتل عام و نفی موجودیت کردها و میراث شوم و ناپسند خلافت عثمانی در نفی هویت و ظلم و ستم بر میلیون ها تن از مردم ارمنی آن سرزمین و نژاد کشی به کنار گذاشته شود; اما تضییع گسترده حقوق انسانی، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی میلیون ها کرد و در مورد اخیر کشتار دهها تن از غیر نظامیان و روستاییان، به بهانه مبارزه با تروریسم، این نگاه جامعه جهانی را با تردید جدی مواجه می سازد.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست امیدوار است دولت همسایه ترکیه، با کنار گذاشتن روشهای خشن و مردود گذشته و با درک مقتضیات دنیای مدرن، در مورد حقوق ومطالبات به حق کردها و دیگر اقوام ساکن در این کشور، راه حلی منطقی و مدرن ایجاد نماید.

ما معتقدیم تحولات آتی جهانی و منطقه ای در مسیر بیداری و هماهنگی اقوام جامعه  بزرگ ایرانی خواهد بود.در این شرایط حساس، سکون و بی تحرکی دستگاه دیپلماسی نسبت به سرنوشت ایرانی تباران منطقه، منطبق بامنافع ملی نخواهد بود.در این راستا سازمان جوانان حزب پان ایرانیست از مسولان و اولیای امور در داخل کشور هم می خواهد که حساسیت بیشتری نسبت به وضعیت هم تباران کرد در آن سوی مرزها داشته باشند.

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

یازدهم دی ماه 1390 خورشیدی

1 دیدگاه برای «بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیرامون حمله ترکیه به کردها»

  • فوریه 3, 2012 در t 2:08 ب.ظ
    Permalink

    من همیشه فکر میکردم که شاید قانون و حقوق بشر زنده گی مار را رقم میزند اما نه در حقیقت زور گوی و زورداری زنده گی مارا رقم میزند شما فکر کنید که 20 ملیون انسان در ترکیه از حقوقی اولیه زنده گی بی بهره اند اما ترکیه بخاطر پانترکان در بخارا و سمرقند دهن باز میکند و من فکر میکنم که ملت کرد باید حقوق خویش را بدست گیرند شما میدانید که زیادتر از 50 ملیون کرد را در ترکیه و عراق و سوریه تقسیم کرده و کمترین حقوق هم برایشان قایل نیستند آیا این ملت بزرک وشریف حق ندارد که یک پرچم ملی داشته باشد . باوجود که کرد های ایران هم شرایط خوبی ندارند اما این چالش از طرف حکومت این وقت ایران است و ایران خانه تمام اقوامی آریایی از چمله ملت قهرمان کرد است . من خود در افغانستان زنده گی میکنم و باید بگویم که ملت کرد از جمله برادران ما هستند و باید حقوق خویش را بدست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *