پنجاه و هفتمين روز محروميت ملاقات احسان هوشمند با خانواده اش

خانواده احسان هوشمند، فعال ملی – مذهبی و پژوهشگر مطالعات قومی، که از 17دی ماه در بازداشت به سر می برد، 57 روز است که از ملاقات و دیدار با وی محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ما، با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت این فعال ملی – مذهبی، هنوز اتهام وی به خانواده اش اعلام نشده و او طی این مدت و پس از گذشت 25 روز از بازداشتش، برای اولین بار تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش برقرار کرد که از آخرین تماس وی، حدود 25 روز می گذرد و او در آخرین تماس تلفنی خود، از کاهش 10 کیلویی وزن خود خبر داده بود. این موضوع باعث ایجاد نگرانی های جدی از وضعیت سلامتی احسان هوشمند شده و با وجود پیگیری های مستمر و مراجعه چندین باره خانواده و پدر و مادر مسن و بیمار وی به نهادها و مقامات مسئول در دستگاه قضایی کشور و زندان اوین، تاکنون هیچ گونه امکان ملاقاتی برای آنان فراهم نشده است. به ویژه اینکه پدر مسن وی، از مشکلات شدید قلبی رنج می برد و تحت نظر پزشک است. وی دارای دو فرزند 6 ساله و 14 ساله است که این روزها به شدت و مرتبا” سراغ پدرشان را می گیرند.

احسان هوشمند، کارشناس ارشد جامعه شناسی و از پژوهشگران جدی و سختکوش در حوزه مطالعات قومی و هویتی در ایران است. وی تاکنون نوشته های فراوانی را در قالب کتاب و نیز مقالاتی در نشریات مختلف داخلی درباره مسائل اقوام ایرانی، توسعه، آسیب های اجتماعی، جامعه شناسی آموزش و پرورش و … منتشر کرده است. انتشار 3 شماره زدر مجله «چشم انداز ایران»، انتشار 5 شماره ویژه نامه درباره قومیت و مسائل قومی در ایران، کردستان، جمهوری مهاباد، سیستان و بلوچستان و اقلیم کردستان عراق در فصلنامه «گفتگو»، مدیریت اجرایی هفته نامه دو زبانه «سیروان» در مناطق کردنشین کشور در سال های 76 تا 79 و مسئولیت تدوین بخش «اقوام» در همايش چالش ها و چشم اندازهاي توسعه ايران به منظور تدوین برنامه چهارم توسعه کشور در سال 1381، از فعالیت های قابل ذکر در کارنامه وی است.

دستگیری احسان هوشمند که از فعالان معتقد به تمامیت ارضی و استقلال ایران است، با خوشحالی افراد، گروه ها و محافل تجزیه طلب و قوم گرا مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *