مناقشه بر سر عفو “محمد شریف ملک‌زاده”

 

مناقشه بر سر عفو “محمد شریف ملک‌زاده”

 اظهارات عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان تهران و خبرگزاری فارس و واکنش تند  روزنامه ایران وابسته به دولت مواجه شد.

دولت آبادی  یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفته پرونده ملک‌زاده «در آستانه ارسال به دادگاه و صدور کیفرخواست بود که وی مورد رأفت اسلامی و عفو رهبری قرار گرفت.»

این گفته دادستان تهران با واکنش محمدجعفر بهداد٬ معاون سیاسی دفتر احمدی‌نژاد مواجه شده٬ به طوری که وی با انتشار یادداشتی در روزنامه ایران حملات تندی متوجه قوه قضائیه کرده است. بهداد نوشته که پرونده محمدشریف ملک‌زاده از سوی افراد «متقی» و «مستقل» رسیدگی شده و در مرحله قبل از دادگاه وی «بی‌گناه» تشخیص داده شده است. بهداد بدون آنکه به نام دادستان تهران اشاره‌ای کند٬ نوشته است: «زمان رو شدن دست دروغ‌پردازان و پرونده‌سازان فرا رسیده است.»

به نوشته وی٬ این افراد و رسانه‌های وابسته به آن‌ها «اعتبار حرفه‌ای و اجتماعی خود را در خطر جدی می‌بینند، به جای قبول و جبران این خطاکاری و جفاکاری، به در و دیوار می‌زنند تا انحرافات و هواپرستی‌های خود را توجیه کنند.» محمدشریف ملک‌زاده سال گذشته در جریان اختلاف بر سر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات به همراه گروهی دیگر از نزدیکان احمدی‌نژاد بازداشت شده بود.

روزنامه کیهان٬ خبرگزاری فارس و روزنامه جوان سه رسانه‌ وابسته به سپاه پاسداران هستند که بار‌ها اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر «فساد» نزدیکان احمدی‌نژاد منتشر کرده و می‌کنند. این رسانه‌ها که صدور حکم مشاور اجرایی برای ملک‌زاده از سوی محمود هاشمی شاهرودی را موجب لطمه خوردن به حیثیت وی اعلام کرده بودند در خصوص عفو شریف‌زاده  سکوت کرده‌اند.

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه نیز هفته گذشته طی سخنانی به طور تلویحی از انتصاب ملک‌زاده از سوی هاشمی شاهرودی انتقاد کرده بود. غلامحسین اژه ایی سخنگوی  قوه قضائیه نیز روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت) در یک نشست خبری گفته پرونده محمدشریف ملک‌زاده با عفو رهبری بسته شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *