بحرینی‌ها به الحاق به ایران رای خواهند داد

بحرینی‌ها به الحاق به ایران رای خواهند داد

 

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: الحاق بحرین به عربستان، استقلال همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به خطر می‌اندازد.

حسین نقوی‌حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اقدام عربستان در اتحاد بحرین با خود و اعلام این کشور به عنوان یک کشور مستقل اسلامی ـ عربی، اظهار کرد: این یک طرح ماقبل تمدنی و ماقبل تاریخی است. چنین طرح‌هایی مربوط به زمانی است که دو قبیله در دو منطقه مختلف حکومت می‌کردند و بعد مثلا سران یکی از آن قبایل تصمیم به الحاق به قبیله دیگر می‌گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحرین و عربستان دو کشور مستقل دارای حکومت مستقل و ملیت جدا از هم هستند که هر کدامشان هم عضو مجامع بین‌المللی هستند. امکان ندارد که چنین تصمیمی بتواند به تنهایی توسط حاکمان این کشورها اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی، تصریح کرد: اگر حکومت بحرین عرضه اداره این کشور را ندارد و می‌خواهد حکومت را به فرد دیگری واگذار کند، باید در این مورد رفراندوم برگزار کند و از مردم نظرخواهی کند. در چنین صورتی هم اکثریت آرای مردم به نفع الحاق این سرزمین به ایران خواهد بود، چراکه بحرین در سابقه تاریخی خودش جزوی از ایران بوده است و به خاطر خیانت شاه، استقلال پیدا کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس تاکید کرد: در صورتی که چنین اقدامی از سوی عربستان عملی شود، جمهوری اسلامی ایران و سایر دولت‌ها و کشورهای منطقه به شدت عکس‌العمل نشان خواهند داد، چراکه چنین اقدامی تهدیدی علیه حاکمیت سایر کشورهای منطقه محسوب می‌شود و می‌تواند استقلال همه کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را تهدید کند.

نقوی با بیان اینکه چنین اقداماتی آسیب‌های جدی‌ای به منطقه وارد خواهد کرد، اظهار کرد: تفکر الحاق بحرین به عربستان، شکل دیگری از همان تفکر صدام‌حسین است که تصور می‌کرد می‌تواند به سایر کشورهای منطقه مسلط باشد و نتیجه آن این شد که آسیب‌های زیادی به تمام کشورهای منطقه وارد شد و تا سالیان زیادی کشورهای غربی در منطقه حضور داشتند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *