تشکیل کانون تجزیه ایران در ترکیه

تشکیل کانون تجزیه ایران در ترکیه

“به گزارش «تابناک»، دولت ترکیه که همواره در پی پیش بردن سیاست‌های نژادپرستانه موردنظر خود بر پایه رویکرد نوعثمانی‌گرایی بوده، روز دوشنبه میزبان افرادی بود که با اعلام هدف جدایی آذربایجان از ایران بزرگ، کانونی برای توطئه در این کشور تشکیل داده‌اند.”
سیاست‌های خصمانه ترکیه نسبت به همسایگانش، هر روز شکل جدیدی به خود می‌گیرد. دولت ترکیه که داعیه‌دار حل تنش‌های منطقه‌‌ای و به صفر رساندن مشکلات با همسایگان است، اکنون افزون بر دخالت‌های آشکار و پنهان در امور کشورهای همسایه، به محملی برای گروه‌های جدایی‌طلب تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، دولت ترکیه که همواره در پی پیش بردن سیاست‌های نژادپرستانه موردنظر خود بر پایه رویکرد نوعثمانی‌گرایی بوده، روز دوشنبه میزبان افرادی بود که با اعلام هدف جدایی آذربایجان از ایران بزرگ، کانونی برای توطئه در این کشور تشکیل داده‌اند.

روزنامه «تودی زمان» ترکیه گزارش داد، افرادی با عنوان به اصطلاح نمایندگان آذری‌های ساکن در ایران بزرگ، امروز تشکیل مجمعی را با نام «شورای ملی آذری…» اعلام کرده‌‌اند که هدف نهایی آن به زعم آنها، استقلال از ایران است. نکته جالب این که اعضای این شورا همگی از مقامات سابق ایران شمالی (دولت کنونی باکو) و ترکیه هستند که خود را نماینده آذری‌های ایران بزرگ نامیده‌اند.

موجودیت این شورا در حاشیه گردهمایی فرهنگی آذری‌ها در آنکارا اعلام و در جریان یک کنفرانس خبری برگزار شده است که سخنگوی این شورا به منظور معرفی آن، گفته هدف نهایی ما استقلال آذری‌هایی است که در آذربایجان ایران بزرگ زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *