نخست وزیر جمهوری چک: از اسرائیل حمایت می کنیم

نخست وزیر جمهوری چک:

از اسرائیل حمایت می کنیم / اسرائیل مانند چکسلواکی دهه 30 توسط دشمنان محاصره شده است.

 


به گزارش جی پست، بنیامین نتانیاهو – نخست وزیر اسرائیل – دیروز همراه با شش تن از وزیران کابینه خود وارد شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک شد و کابینه های اسرائیل و چک نشست مشترکی تشکیل دادند و چند قرارداد همکاری امضاء کردند.در اعلامیه مشترک، دولت چک تأکید کرده که حق اسرائیل می داند در قبال ترور از خود دفاع کند و نیز نزاع و اختلافات بین اسرائیل و فلسطینی ها باید تنها از طریق گفت و گو حل و فصل شود. دولت چک همچنین نگرانی خود را از احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای ابراز داشته است.

نخست وزیر جمهوری چک در دیدار با نخست وزیر اسرائیل گفت اسرائیل مانند چکسلواکی دهه ۳۰ میلادی توسط دشمنانش محاصره شده و ما احساس ویژه ای برای شرایط اسرائیل داریم. نخست وزیر چک افزود ما کاملا از شرایط اسرائیل به عنوان یک کشور کوچک دموکراتیک که در یک منطقه خطرناک و توسط دشمنان خطرناک محاصره شده آگاهیم.

نخست وزیر جمهوری چک که میزبان همتای اسرائیلی اش در پراگ بود گفت جمهوری چک همیشه در اتحادیه اروپا طرفدار اسرائیل بوده است و ادامه داد ما هم نگران برنامه موشکی و هسته ای ایران هستیم. دو طرف در یک بیانیه نگرانی خود را از غنی سازی اورانیم در ایران و برنامه نظامی هسته ای رژیم حاکم اعلام کردند. رابطه چک و اسرائیل بسیار قدیمی است و به حمایت تجهیزاتی چک از اسرائیل در تلاش برای اعلام استقلال در سال ۱۹۴۸ بر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *