درخواست انقلابیون بحرین از ملت ایران

درخواست انقلابیون بحرین از ملت ایران 

در ادامه بحران پدید آمده در بحرین به واسطه تلاش حاکمان این کشور برای پیوستن به عربستان سعودی و همچنین در راستای جنبش انقلابی مردم بحرین که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد، نمایندگان این انقلاب، بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران صادر کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده: «ای ملت قهرمان، آزاده، نجیب و مبارز بحرین، بدانید که عربستان سعودی پس از آنکه در شکست دادن و مقابله با انقلاب ملت بحرین حتی به رغم لشکرکشی و اعزام نیرو، موفق نشد، اکنون تلاش می‌کند با الحاق بحرین به خاک سعودی، ملت بحرین را به برده‌هایی برای خود تبدیل کرده و خون همه شهدای بحرین را پایمال کند».

 

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیته اطلاع‌ رسانی جنبش چهاردهم فوریه انقلاب بحرین، یک بار دیگر، با صدور بیانیه‌ای رسمی، تلاش عربستان سعودی برای پیوستن بحرین به عربستان را به شدت مورد انتقاد و حمله قرار داد.

در بخشی از این بیانیه آمده: «ای ملت قهرمان، آزاده، نجیب و مبارز بحرین، بدانید که عربستان سعودی پس از آنکه در شکست دادن و مقابله با انقلاب ملت بحرین حتی به رغم لشکرکشی و اعزام نیرو، موفق نشد، اکنون تلاش می‌کند با الحاق بحرین به خاک سعودی، ملت بحرین را به برده‌هایی برای خود تبدیل کرده و خون همه شهدای بحرین را پایمال کند».

در ادامه این بیانیه آمده: «حکام ریاض پس از آنکه به دلیل اشغال بحرین، از سوی مؤسسات و کشورهای بین‌المللی و نیز افکار عمومی جهان زیر فشار قرار گرفتند، اکنون تلاش می‌کنند با الحاق بحرین به کشورشان، افکار عمومی جهان را فریب داده و از این فشارها بکاهند تا امنیت و ثبات داخلی کشورشان را تضمین کرده و نیز عرش خود که به لرزه در آمده را حفظ کنند، زیرا پس‌لرزه انقلاب‌های تونس، مصر و یمن، دامن آنان را نیز خواهد گرفت».

بیانیه جنبش چهاردهم فوریه انقلاب بحرین همچنین می‌افزاید: «بر همین اساس، جنبش چهاردهم فوریه انقلاب بحرین از همه ملت بحرین، ملت‌های عربی، ملت‌های اسلامی، اعراب و مسلمانان مقیم مناطق گوناگون جهان و به ویژه ملت ایران و عراق و برادرانمان در شرق عربستان می‌خواهد تظاهرات‌ متعددی در اعتراض به الحاق بحرین به سعودی ـ که یک طرح آمریکایی، صهیونیستی، سعودی است‌ ـ برگزار کنند».

از سوی دیگر، رئیس مؤسسه دفاع از حقوق بشر بحرین، در اظهاراتی، از ادامه سیاست تخریب مساجد و حسینیه شیعیان به دست نیروهای رژیم آل خلیفه ـ که با حمایت و پشتیبانی نیروهای اشغالگر آل سعود انجام می‌گیرد‌ ـ به شدت انتقاد کرد. تاکنون بیش از هشتاد مسجد و حسینیه در مناطق گوناگون بحرین در یک سال اخیر به دست نیروهای آل خلیفه و آل سعود تخریب شده است.

در همین حال، روز گذشته ده‌ها تن از جوانان انقلابی بحرین در اقدامی بی‌سابقه، پل «ملک فهد» را که تنها راه زمینی ارتباط میان بحرین و عربستان سعودی است، بستند. آنان با به آتش کشیدن ده‌ها لاستیک، این راه ارتباطی را به طور کامل قطع کردند.

همچنین این جوانان انقلابی، روز گذشته در اقدامی هماهنگ، بیش از شصت خیابان و اتوبان در مناطق گوناگون بحرین را بستند و بدین ترتیب، تقریبا سراسر بحرین فلج شده بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *